Genel Bilgi
Kod | FSC517 |
Ad | Life Periods and Adaptation Problems |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi KADİR ÇAKIR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşam dönemleri ve uyum sorunlarına çok boyutlu bir bakış açısı sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yaşam boyu gelişim süresince yaşanan temel değişimlerle ilgili ve bu dönemlere özgü uyum ve duygusal/davranışsal sorunlara çözüm önerileri, önleme ve müdahaleye dönük bilgiler içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yaşam Boyu Gelişim ve Uyum Sorunları (2020). İsmail Seçer (Ed.). Nobel Yayıncılık, Ankara.
Notlar
Yaşam Boyu Gelişim ve Uyum Sorunları (2021). Firdevs Savi Çakar (Ed.). Pegem Yayıncılık, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ruh sağlığı ile ilgili temel kavram, ilke ve tarihsel gelişimi kavrar |
ÖÇ02 | Yaşam dönemlerinin gelişimsel özellikleri ve uyum problemlerine çok yönlü bakış açısı geliştirir |
ÖÇ03 | İnsanın bilişsel, duygusal ve davranışsal süreçlerini bilimsel düşünce anlayışıyla değerlendirir |
ÖÇ04 | Gelişim sürecinde uyumunu etkileyen çok sayıda faktör ile bu faktörlerin birbiriyle etkileşimini kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanında güncel kavramları açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini kavrar. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı açıklar. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Adli Bilimler alanına yönelik yapılan çalışmalarda sıklıkla kullanılan istatistiki yöntemleri tanır | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Adli Bilimler alanında sıklıkla kullanılan istatistik yazılımlarını kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olayların çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip çalışmasına katılarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alana özgü ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Adli bilimler ile ilgili ulusal ve uluslararası yayınları, bilimsel toplantıları takip eder. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli Bilimler alanındaki güncel gelişmeler, bilgiler ve uygulamaların toplum yararına kullanılması için projeler geliştirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Adli bilimlerle konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirme süreçlerine katkıda bulunur ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruh Sağlığına Genel Bakış, Uyum ve Uyumsuzluk | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İnsanın Bilişsel Gelişimini Açıklayan Kuramlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İnsanın Kişilik Gelişimini Açıklayan Kuramlar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Uyum ve Davranış Problemlerinin Doğasını Anlamak | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Aile ve Yaşam Döngüsü | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Erken Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranış Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | İlkokul Döneminde Uyum ve Davranış Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Ergenlerde Kendine Zarar Verme Davranışı ve İntihar | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Ergenlik Dönemi Riskli Davranışları Önleme ve Müdahale | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Üniversite Dönemi Gençliği ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Genç Yetişkinlik Dönemi ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Orta Yetişkinlik Döneminde Uyum ve Psikopatoloji | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Orta Yetişkinlikte Stres, Başa Çıkma ve Psikolojik Sağlamlık | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yaşlılık Dönemi ve Uyum Problemleri | Kütüphane ve İnternet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |