Genel Bilgi
Kod | AA006 |
Ad | Astro-Fotoğrafçılık |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NURİ EMRAHOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
teleskopları tanıma, aynalı ve mercekli teleskopların farkını öğrenme, Newtonyon teleskoplar, shimit-cassegrain teleskoplar, Filim ve CCD görüntüleri farkını anlama
Dersin İçeriği
Gökyüzünü tanıma, çıplak gözle gök cisimlerinin yeri, mevsimsel gökyüzü, Galileo teleskobu, mercekli ve aynalı teleskoplar, ilk teleskoplar ve keşifler, fotoğraf ve CCD teknolojisi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Stellar Lab Bilim Kulübü Dergisi:
Notlar
https://books.google.com.tr/books?id=OIMTEAAAQBAJ&pg=PA26&dq=astrofoto%C4%9Fraf%C3%A7%C4%B1l%C4%B1k&hl=tr&sa=X&ved=2ahUKEwja-pCAuMn8AhW8X_EDHd1cAnAQ6AF6BAgDEAI#v=onepage&q=astrofoto%C4%9Fraf%C3%A7%C4%B1l%C4%B1k&f=false
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | fotoğraf makinalarının tanımı öğrenme |
ÖÇ02 | lensler çeşitleri ve çalışma prensiplerini öğrenme |
ÖÇ03 | Astro fotoğrafçılık nedir nasıl fotoğraf çekilir öğrenme |
ÖÇ04 | iso, diyafram, enstantane nedir öğrenme |
ÖÇ05 | iso nedir nasıl kullanılmalıdır örnekleri öğrenme |
ÖÇ06 | diyafram öncelikli çekim yapmak öğrenme |
ÖÇ07 | enstantane öncelikli fotoğraf çekimi öğrenme |
ÖÇ08 | aouto, manual fotoğraf çekimi öğrenme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili bilim dallarını ve kullanılmakta olan kuramsal ve gözlemsel yöntemleri bilmek ve uygulamak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fizik, Matematik, Uzay Bilimleri ve Teknolojileri konularında, edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, ihtiyaçları belirlemek, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışmak, gelişmeleri izlemek ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanmak. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri ile ilgili alanlarda tez çalışmaları projeler yapmak, konulara ilişkin düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm yollarını, nicel ve nitel verilerle desteklemek. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sözlü ve yazılı iletişim kurmak; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojileri alanındaki gelişmeleri ve meslektaşları ile iletişim becerileri geliştirmek. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Astronomi ve Uzay Bilimleri alanında kazanılan becerilere yönelik bilimsel ve teknolojik materyalleri tasarlamak ve geliştirmek. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleme ve bunları uygulama. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı, kalıcı, güvenilir ve doğru kaynaklardan bilgiye erişebilme ve bilgi kaynaklarını kullanabilme. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplin içi ve disiplinler arası grup çalışmaları yapabilme, etkin çalışabilme ve zamanı etkin kullanabilme | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorumluluk alma, bağımsız davranma ve yaratıcılık becerisi kazanma. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştirmek. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel fiziksel etkileşimlerle ışınım süreçleri arasında bağlantı kurarak kaydedilen fotonlardan kaynağın özelliklerine ve evrimine ilişkin bilgi türetebilme. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir bütün olarak evrenin ve içerdiği cisimlerin yapısı, oluşumu ve evrimini bilimsel yöntemlerle çok yönlü değerlendirebilme. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verinin toplanması, analiz edilmesi ve yorumlanması ile ilgili süreçleri kavrayıp uygulayabilme. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | fotoğraf makinalarının tanımı | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
2 | lensler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | nasıl fotoğraf çekilir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | iso, diyafram, enstantane nedir | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | teleskoplar | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | takipli teleskoplar | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
7 | teleskop kamera aparatları | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | yazılı | Yöntem Seçilmemiş |
9 | gece çekim | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | sabit çekim yıldız izleri | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | goto lu fotoğraf çekimi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | zaman kaydırmalı gökyüzü çekimleri | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | kısa çekimler ve üst üste eklemeler | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | görüntü işleme | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | gece gözlem ve fotoğraf çekimi | örnek olay, araştırma inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |