Genel Bilgi
Kod | BB561 |
Ad | Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç-Kalem İlişikleri ve Dikim Sistemleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KÜDEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ulkemizde yetiştirilen ılıman iklim meyve tür ve çeşitlerinin çoğaltılmasında kullanılabilecek farklı anaç ve aşılama tekniklerinin tanıtılması ve bahçe tesisinde kullanılabilecek dikim sistemlerinin anlatılması
Dersin İçeriği
Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç-Kalem İlişikleri ve Dikim Sistemleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik yayınlar
Notlar
İnternet kaynaklı akademik yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ilıman iklim meyve türlerinin tanır |
ÖÇ02 | Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilir |
ÖÇ03 | Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçebilir |
ÖÇ04 | Çoğaltmada kullanılacak göz ve kalem çeşitlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır | 2 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özel konularda uzmanlaşır | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ilıman iklim meyve türlerinin tanıması1 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilinmesi2 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilinmesi3 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi4 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi5 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi6 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Uygun çeşit anaç kombinasyonunun seçilmesi7 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aşılama sonrasında yapılacak bakım işlerinin bilinmesi9 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Elde edilen fidanlarla bahçe tesisi yapılırken dikkat edilecek noktalar10 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Elde edilen fidanlarla bahçe tesisi yapılırken dikkat edilecek noktalar11 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Dikim sisteminin seçimi12 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dikim sisteminin seçimi13 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Budama sistemni secilmesi14 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Budama sistemni secilmesi15 | Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |