BB561 Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç-Kalem İlişikleri ve Dikim Sistemleri

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB561
Ad Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç-Kalem İlişikleri ve Dikim Sistemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ALİ KÜDEN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ulkemizde yetiştirilen ılıman iklim meyve tür ve çeşitlerinin çoğaltılmasında kullanılabilecek farklı anaç ve aşılama tekniklerinin tanıtılması ve bahçe tesisinde kullanılabilecek dikim sistemlerinin anlatılması

Dersin İçeriği

Ilıman İklim Meyve Türlerinde Anaç-Kalem İlişikleri ve Dikim Sistemleri

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

İnternet kaynaklı akademik yayınlar

Notlar

İnternet kaynaklı akademik yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ilıman iklim meyve türlerinin tanır
ÖÇ02 Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilir
ÖÇ03 Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçebilir
ÖÇ04 Çoğaltmada kullanılacak göz ve kalem çeşitlerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 2
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ilıman iklim meyve türlerinin tanıması1 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilinmesi2 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Ilıman iklim meyve türlerinde kullanılacak anaçların özelliklerinin bilinmesi3 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi4 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi5 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Çoğaltmada kullanılacak aşı yöntemlerinin bilinmesi ve uygun olanın seçilmesi6 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Uygun çeşit anaç kombinasyonunun seçilmesi7 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aşılama sonrasında yapılacak bakım işlerinin bilinmesi9 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Elde edilen fidanlarla bahçe tesisi yapılırken dikkat edilecek noktalar10 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Elde edilen fidanlarla bahçe tesisi yapılırken dikkat edilecek noktalar11 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Dikim sisteminin seçimi12 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Dikim sisteminin seçimi13 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Budama sistemni secilmesi14 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Budama sistemni secilmesi15 Ders notu ve önerilen kaynaklardaki ilgili bölümlerin çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.11.2022 08:05