BB032 Sebze Islahında Kullanılan Moleküler Teknikler

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BB032
Ad Sebze Islahında Kullanılan Moleküler Teknikler
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HATIRA TAŞKIN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sebze ıslahında kullanılan moleküler teknikleri öğretmek

Dersin İçeriği

Sebze Islahında kullanılan moleküler tekniklerin anlatımı

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur

Kaynaklar

Son yıllarda yayınlanmış makaleler, derleme ve kitaplar

Notlar

Bitki Biyoteknolojisi (Rüştü Hatipoğlu) Molecular Markers and Marker-Assisted Breeding in Plants


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sebze ıslahı konusunda genel bilgi sahibi olur
ÖÇ02 Sebze ıslahında kullanılan doku kültürü tekniklerini bilir
ÖÇ03 Sebze ıslahında kullanılan moleküler teknikleri bilir
ÖÇ04 Sebze ıslahında kullanılan haploid bitki elde etme yöntemlerini öğrenir
ÖÇ05 Sebze ıslahında kullanılan moleküler markırları öğrenir
ÖÇ06 Yeni moleküler yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak, alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebili, derinleştirebilir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bahçe bitkileriyle ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilir; özgün bir konuyu araştırabilir, kavrar tasarlar ve uygulayabilir 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanır
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili en az birer adet bilimsel makaleyi ulusal ve uluslararası hakemli dergilerde yayınlayabilme veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir, problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır 3
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaratıcı ve eleştirel düşünebilme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ulusal ve uluslararası platformlarda, yerli ve yabancı uzman kişiler ile alanıyla ilgili konuların tartışılmasında özgün görüşler ortaya koyar, bu görüşleri savunabilir; sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştiril bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir; alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında özel konularda uzmanlaşır 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olma, bunu sürdürebilme, karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilme


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sebze ıslahı hakkında genel bilgi Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Sebze ıslahında moleküler tekniklerden faydalanmanın avantajları Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sebze ıslahında kullanılan doku kültürü teknikleri Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anter kültürü ve mikrospor kültürü tekniklerinin sebze ıslahında kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Ovül ve ovaryum kültürünün sebze ıslahında kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Işınlanmış polenle tozlama tekniğinin sebze ıslahında kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Protoplast füzyonu tekniğinin sebze ıslahında kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Sebze ıslahında somaklonal varyasyondan yararlanma Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Embriyo kurtarma tekniğinin sebze ıslahında kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sebze ıslahında kullanılan moleküler teknikler Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Farklı moleküler markırların kullanımı Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Farklı moleküler markırların birbirleriyle karşılaştırılması Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Gen transferine kısa bir bakış Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Islahta kullanılabilecek yeni moleküler yaklaşımlar Bilimsel makaleler ve kitaplar Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 03:10