Genel Bilgi
Kod | BB618 |
Ad | İklim Değişikliği ve Bahçe Bitkilerinde Uyum Süreci |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE YILDIZ DAŞGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
İklim değişikliğinin bahçe bitkileri üzerindeki olumsuz etkilerine karşı bitkilerin adaptasyon mekanizmalarını geliştirmelerini incelemek ve bundan faydalanmak
Dersin İçeriği
İklim değişikliğinin nedenleri, tarım ve özellikle bahçe bitkileri üzerindeki etkileri, kuraklık, tuzluluk, yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklık streslerinin bahçe bitkilerinde verim, bitki büyümesi ve ürün kalitesi üzerine etkileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Responses of Plants to Environmental Stresses; Water, Radiation, Salt and other stresses, J. Levitt, Academic Press
Notlar
Crop Reaction to Water and Temperature Stresses in Humid, Temperate Climates, C. David Raper, Jr. and Paul J. Kramer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İklim değişikliği nedi, nasıl gelişmektedir öğrenir |
ÖÇ02 | İklim değişikliğinin yaşam üzerine etkilerini öğrenir. Özellikle tarım ve bahçe bitkileri üzerine etkilerini kavrar. |
ÖÇ03 | İklim değişikliğinin getirmesi olası abiyotik stresleri öğrenir |
ÖÇ04 | Bitkilerin kuraklık, tuzluluk, yüksek sıcaklık ve düşük sıcaklık abiyotik stresleri ile nasıl başa çıkabileceğini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küresel ve ısınma ve iklim değişikliği kavramlarının incelenmesi | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Bahçe Bitkilerinin iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Meyve ağaçlarının iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Asma Bitkisinin iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Sebze bitkilerinin iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Süs bitkilerinin iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Yenilebilir mantar türlerinin iklim değişikliğinden etkilenme düzeyleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava kadar incelenen konuların tekrar edilmesi ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meyve ağaçlarının iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Asma bitkisinin iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sebze bitkilerinin iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Süs bitkilerinin bitkilerinin iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yenilebilir mantarların iklim değişikliği etkilerine karşı geliştirdikleri adaptasyon mekanizmaları | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çeşitli abiyotik streslere dayanıklılık mekanizması için bahçe bitkilerinde morfolojik tarama parametreleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Çeşitli abiyotik streslere dayanıklılık mekanizması için bahçe bitkilerinde fizyolojik tarama parametreleri | Ders konuları ile ilgili araştırma yaparak kitap ve makalelerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar incelenen konuların tekrar edilmesi ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava kadar incelenen konuların tekrar edilmesi ve çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 159 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,36 | ||
AKTS | 6 AKTS |