Genel Bilgi
Kod | BB505 |
Ad | Bahçe Bitkilerinde Derim Sonrası Fizyolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMÜR DÜNDAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Bahçe ürünlerinde derim sonrasında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bahçe ürünlerinde derim sonrasında solunum ve su kaybı, büyüme, olgunlaşma ve yaşlanma devresindeki metabolik olaylar, depo ekipmanları, farklı depolama teknikleri ve önsoğutma tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Derim sonrası fizyolojisi konusunda bilgilenir. |
ÖÇ02 | Bahçe ürünlerinde derim sonrası fizyolojik ve kimyasal değişmeleri yönlendirecek teknik ve kültürel uygulamaları yapabilir |
ÖÇ03 | Muhafaza sırasında görülen sorunların çözülmesi konusunda yöntemler geliştirir. |
ÖÇ04 | Farklı depolama teknikleri ve ön soğutma bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derim sonrasına giriş | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Meyve ve sebzelerin yapıları ve bileşimleri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Meyve ve sebzelerin fizyoloji ve biyokimyaları | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sıcaklığın etkileri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Oransal nem ve su kaybının etkileri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Depo atmosferinin fizyolojik etkileri | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Kontrollü ve modifiye atmosferde muhafaza | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Fizyolojik bozulmalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Meyve ve sebzelerde kalitenin değerlendirilmesi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Meyve ve sebzelerde derim sonrası görülen bozulmalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Farklı ürünlerde derim sonrası özel uygulamalar | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ürünlerin paketlenmesi ve taşınması | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Depolama teknolojisi | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Etilen | Ders notu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |