Genel Bilgi
Kod | BB0070 |
Ad | Ilıman İklim Meyveciliğinde Yeni Fırsatlar |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Mehmet Ali SARIDAŞ |
Dersin Amacı / Hedefi
Ilıman iklim koşuluna uygun bazı türlerin detaylı irdelenmesi
Dersin İçeriği
Ülkemizin Meyveciliğindeki (Çilek, Kayısı, Kiraz, Elma, Armut ve Ayva özelinde) mevcut durum, genetik kaynak potansiyelimiz, iklim ve jeopolitik konum kaynaklı fırsatlarımız yanında ürünlerimizin değerlendirme olanakları tartışılacaktır. Bunula birlikte çeşit ve anaç ıslahındaki fırsatlar, sağlıklı meyve yetiştiricilik olanakları, sanayiye yönelik çeşit ıslahı gibi konular çok boyutlu incelenecektir
Dersin Ön Koşulu
yoktor
Kaynaklar
Geçmiş yıllarda yapılan çalışmalardan hazırlanmış ders notu kullanılacaktır
Notlar
Konuyla İlgili Güncel Makaleler kullanılacaktır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ülkemizin ılıman iklim meyve yetiştiriciliğindeki durumunu bilir |
ÖÇ02 | İklim değişikliğinin getireceği fırsatlar hakkında önceden bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Tarımdaki yeni teknolojilerin ılıman iklim meyve türlerindeki kullanımı hakkında bilgiye sahip olur |
ÖÇ04 | Mevcut genetik kaynaklar hakkında bilgi sahibi olması yanında bunların ıslahta kullanılması hakkında bilgi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ülkemizin Meyvecilikteki Durumu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Değişen İklim Koşullarından Kaynaklı Fırsatlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Mevcut Teknolojileri Kullanarak Yeni Üretim Alanlarının Açılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ülkemizin Jeopolitik Konumundan Kaynaklı Yapılabilecekler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Meyvelerde Taze Tüketim Dışında Yeni Kullanım Alanlarının İrdelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Meyve Taşınmasında Yeni Teknolojilerin Kullanımına Bağlı Olarak Yeni Pazarların İrdelenmesi | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Mevcut Genetik Kaynak Potansiyelimiz ve Bunun Kullanımı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Bölgesel Koşullara Uygun Çeşit ve Anaç Islahındaki Fırsatlar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Biyolojik Mücadele Yöntemlerin Meyve Yetiştiriciliğine Entegrasyonu | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yeni Tarım Teknolojileri ile Yıl Boyu Üretim Sonucunda Sezonu Genişletmek | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Sanayiye Yönelik Yetiştiricilik ve Uygun Çeşit Islahı | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Islah Süresine Kısaltmaya Yönelik Yöntemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel Durum ve Akdeniz Bölgesi İçin Öneriler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem boyunca işlenen konular ile ilgili Ülkemiz sorunları ve çözüm önerileri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yıl sonu sınavı | Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yıl sonu sınavı | Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |