Genel Bilgi
Kod | BB0038 |
Ad | Meyvecilikte Sürdürülebilir Tarım Uygulamaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Ekim nöbeti sistemleri ile birlikte toprak-bitki ve çevre dengesinin korunarak tarımda sürdürülebilirlik bilincinin kazanılması. Ekim nöbeti sistemlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar, tarımda sürdürülebilirliğin sağlanması.
Dersin İçeriği
Ekolojik denge göz önüne alınarak daha yüksek verim ve ürün kalitesi için agro-teknik uygulamaların sürdürülebilir tarımda kullanımı
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı akademik makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sürdürülebilirlik kavramı nedir? |
ÖÇ02 | Sürdürülebilir tarımda verim ve toprak arasındaki ilişki |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir tarımda üretkenliği arttırmak |
ÖÇ04 | Sürdürülebilir tarımda ürün kalitesini arttırmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sürdürülebilir tarımın esasları | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sürdürülebilir tarımın tanımlanması ve diğer tarım sistemleri ile karşılaştırılması2 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tarımda sürdürülebilir kavramlar3 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sürdürülebilir tarımda gübreleme4 | Konu Anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sürdürülebilir tarımda sulama5 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Toprak verimliliği ile sürdürülebilir tarım arasındaki ilişki 6 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Sürdürülebilir tarımda ekim nöbeti7 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara sınav | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bitki yetiştirme, bitki-hastalık ilişkisi 9 | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toprak verimliliği-ürün fizyolojisi-verim ve kalite interaksiyon ilişkileri10 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sürdürülebilir tarım sayesinde bazı kültür bitkilerinin ürün kalitesinin arttırılması11 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sürdürülebilir tarım sayesinde bazı kültür bitkilerinin ürün kalitesinin arttırılması 12. | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sürdürülebilir tarım kuralları13 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | proje sunumları14 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
15 | Proje sunumu 15 | Konu ile ilgili ders notları | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
16 | Final sınav | ders notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |