Genel Bilgi
Kod | BB0037 |
Ad | Küresel İklim Değişikliği ve Meyvecilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Küresel iklim değişikliği ve meyve üretimine etkileri ve alınacak önlemler hakkında bilgilendirilmesi
Dersin İçeriği
Küresel iklim değişikliğinin tanımı, kapsamı, nedenleri, Dünya ve Türkiye meyve yetiştiriciliğine etkileri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İnternet kaynaklı bilimsel makaleler
Notlar
İnternet kaynaklı bilimsel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küresel iklim değişikliğinin nedenlerinin kavranması |
ÖÇ02 | Küresel iklim değişikliğinin meyve yetiştiriciliğine etkileri |
ÖÇ03 | Küresel iklim değişikliğinin meyvecilik üzerine etkilerinin modeller ile örneklenmesi |
ÖÇ04 | Küresel iklim değişikliğinin meyvecilik üzerine etkilerinin azaltılmasına yönelik uygulamalar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küresel iklim değişikliğine giriş1 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Küresel iklim değişikliğinin nedenleri2 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Küresel iklim değişikliğinin yumuşak çekirdekli meyve türleri ne etkiler1 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Küresel iklim değişikliğinin sert çekirdekli meyve türleri üzerine etkiler2 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Küresel iklim değişikliğinin üzümsü meyveler üzerindeki etkileri3 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Küresel iklim değişikliğinin sert kabuklu meyve türleri üzerindeki etkileri 4 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ara sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | Küresel iklim değişikliğinin hasat sonrası işlemlere etkileri8 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Küresel iklim değişikliğinin hasat sonrası işlemlere etkileri 9 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meyvelerde görülen kalite verim kayıpları 10 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Pomolojik özelliklerin incelenmesi11 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uygulanacak önlemler ve uygulamalar. 12 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Alınabilecek önlemler ve uygulamalar 13 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Alınabilecek önlemler ve uygulamalar 14 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Dersin genel değerlendirmesi15 | Ders notu ve ilgili kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı 1 | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Final Sınavı | Ders notu | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |