Genel Bilgi
Kod | BB027 |
Ad | Bahçe Bitkileri Laboratuvar Tekniği I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÖMÜR DÜNDAR |
Dersin Amacı / Hedefi
Mikroskop çeşitleri, mikroskop kullanımı ve değişik preparasyon teknikleri hakkında temel bilgiler verilmesi, laboratuarda kullanılan çeşitli malzeme ve aletlerin tanıtılması ve bazı temel analiz yöntemlerinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Bahçe Bitkileri araştırmalarında yararlanılan çeşitli malzeme, alet ve cihazın tanıtılması, kullanılması ve bunlarla çalışırken dikkat edilmesi gereken hususlar, laboratuvarda kullanılan kimyasal maddelerin özellikleri ve çözeltilerin hazırlanması, mikroskopların tanıtılması ve kullanım esasları, mikroskop incelemelerine yönelik preparat hazırlama teknikleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Laboratuarda çalışırken dikkat edilecek hususlar hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Bahçe bitkileri araştırmalarında laboratuarda yararlanılan çeşitli malzeme, alet ve cihazları tanır ve bunları kullanacak duruma gelir. |
ÖÇ03 | Laboratuarda kullanılan kimyasal maddelerin özellikleri ve çözelti hazırlama hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Mikroskop incelemelerine yönelik preparat hazırlama teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Değişik mikroskopları tanır ve kullanacak duruma gelir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | -Metrik ölçü birimleri, -Mikroskopların kullanım amaçları, -Mikroskopların sınıflandırılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | -Bir mikroskobun kısımları ve fonksiyonları, -Basit ışık mikroskopları ve stereoskobik mikroskopların çalışma prensipleri, -Mikroskopları inceleme | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | -Mikroskop büyütme güçlerinin hesaplanması, -Objektif mikrometre ve oküler mikrometre kullanarak obje boyutlarının ölçülmesi, -Oküler ağ mikrometre | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | -Mikroskopta fotoğraf çekme, -Resim üzerinde boyutu bilinen bir objenin gerçek boyutunun hesaplanması, -Gerçek boyutu bilinen bir objenin resim üz | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Faz-Kontrast, Karanlık Alan, Floresans, Polarizasyon ve Elektron mikroskoplarının çalışma prensipleri ve kullanım amaçları | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | -Mikroskopta incelemeye yönelik örnek fiksasyonu, -Fiksasyon çeşitleri ve yöntemleri, -Fiksasyon sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | -Mikrotomlar ve kullanımı -Preperasyon teknikleri | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | -Laboratuar kullanım ilkeleri, -Laboratuarda alınması gerekli önlemler | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | -Çözelti hazırlama (ppm, yüzde değer, normalite ve molarite) | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | -Laboratuarda en çok kullanılan cam malzemelerin tanıtımı, özellikleri ve kullanılması | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Laboratuar aletlerinin tanıtımı ve kullanılması 1 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Laboratuar aletlerinin tanıtımı ve kullanılması 2 | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | --Titrasyon asitliğinin saptanması için gerekli çözeltiler, titrasyon ve hesaplamalar | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Spektrofotometrelerle çalışma | Önerilen kaynaklardan ilgili konuya çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yıl sonuna kadar işlenmiş konuları çalışarak sınava hazırlanmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |