Genel Bilgi
Kod | BK040 |
Ad | Özel Bağ Hastalıları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. DAVUT SONER AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler üzüm yetiştiriciliği, asma hastalıkları ve mücadelesiyle hakkında bilgiler öğrenirler
Dersin İçeriği
Genel Bağcılık ve asma hastalıklarının tanıtımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bağ Hastalıkları ve Zararlıları
Notlar
Power-point sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünya ve Türkiye bağcılığı hakkında genel bilgiler öğrenirler |
ÖÇ02 | Vitis türleri ve anaçları hakkında bilgiler öğrenirler |
ÖÇ03 | Asmanın yapısı ve büyüme dönemlerini öğrenirler |
ÖÇ04 | Bağ hastalıklarının tarihsel önemini öğrenirler |
ÖÇ05 | Bağ antraknozu ve Armillaria kök çürüklüğünü öğrenirler |
ÖÇ06 | Çeşitli meyve çürüklükleri ve acı çürüklüğü öğrenirler |
ÖÇ07 | Bağ mildiyösü ve mücadelesini öğrenirler |
ÖÇ08 | Bağ küllemesi ve epidemiyolojisini öğrenirler |
ÖÇ09 | Phomospsis dal ve yaprak leke hastalığını öğrenirler |
ÖÇ10 | Asma fidanı hastalıklarını öğrenirler |
ÖÇ11 | Botryosphaeria Geriye Ölüm hastalığını öğrenirler |
ÖÇ12 | Genç asma ölümü hastalıklarını öğrenirler |
ÖÇ13 | Esca sendromu ve Eutypa geriye ölüm hastalığını öğrenirler |
ÖÇ14 | Bağ hastalıklarında kullanılan fungisitleri öğrenirler |
ÖÇ15 | Asmadaki fungal fruktifikasyon yapılarını öğrenirler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı veya projeyi bağımsız olarak yürütebilme, pratikte karşılaşılan sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili problemleri belirleme ve bunların çözümünde üst düzey bilimsel araştırma yöntemlerini kurgulama ve kullanma becerisi kazanır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Genelde bitki koruma, özelde uzmanlık alanındaki bilgileri geliştirebilir, derinleştirebilir, bilime yenilik getirecek ve özgün sonuçlara ulaşacak çalışmalar yapma ve yaptırma yetisi kazanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Özgün buluş, görüş, yaklaşım ve önerilerini uzmanlardan oluşan topluluklar önünde savunabilir, etkili iletişim kurarak tartışabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki Koruma ile ilgili konuları diğer bilim alanları ile ilişkilendirebilir, yeni ve karmaşık fikir, olay ve olguların değerlendirmesinde uzmanlık gerektiren bilgileri etkin biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemelerin; bilgi toplumu oluşturma, bilimsel yöntemlerle sorun çözme ve karar aşamalarında etkin görevler üstlenebilir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitki Koruma alanında edindiği bilgi ve deneyimlerini, üretim alanında karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır, kamu ve özel kuruluşlarda görev alır veya danışmanlık hizmeti verir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Elde ettiği araştırma ve proje sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilme ve bunları uluslararası toplantılarda ve dergilerde sunabilme ve yayınlayabilme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Vitis cinsi, Vitis türleri ve anaçlar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Asmanın yapısı ve büyüme dönemleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Bağ hastalıklarının tarihsel önemi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Bağ mildiyösü, epidemiyolojisi ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Bağ küllemesi, epidemiyolojisi ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Salkımda kurşuni küf hastalığı ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Asma fidanlıklarında görülen hastalıklar | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Botryosphaeria kangreni ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Esca sendromu ve mücadelesi | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Fidanlıklarda görülen kök çürüklüğü hastalıkları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Fusarium ve Verticillium solgunluğu | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Bağlarda budama sonrası fungisit uygulamaları | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Bağlarda kimyasal mücadele | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Asma kök çürüklükleri | Powerpoint sunusu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |