Genel Bilgi
Kod | YLBKT701 |
Ad | Tez Calışması |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY |
Dersin Amacı / Hedefi
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin İçeriği
Çalışma alanı ile ilgili sorunların belirlenmesi konuyla ilgili literatürlerin taranması, sorunun çözümüne yönelik araştırma planlanması ve sonuçlandırılması
Dersin Ön Koşulu
Ders aşamasında başarılı olmak
Kaynaklar
Tez konusu ile doğrudan ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Notlar
Tez konusu ile yakından ilgili ders notu, kitap, araştırma makalesi, süreli yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sorunları belirleme ve problem çözme becerileri kazanır |
ÖÇ02 | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri belirler |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları bilir. |
ÖÇ04 | Bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur ve araştırma konusu belirleyerek çalışmalar yapar. |
ÖÇ05 | Bilimsel yayın üretir ve yayınlanması için çaba sarf eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez program özetinin yazılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Tez program özetinin bölüm akademik kuruluna seminer olarak sunulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Akademik kurulun tez üzerindeki eleştiri ve önerileri doğrultusunda eksiklerin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
4 | Tez program özetinin Fen Bilimleri Enstitüsüne sunulması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Tez çalışmalarına başlanması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
6 | ilk elde edilen bulguların ve gözlemlerin danışman ile tartışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Elde edilen bulgular doğrultusunda hataların ve eksiklerin giderilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yürütülmekte olan tez çalışması hakkında görüşme | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Elde edilen verilerin laboratuvar çalışanlarına sunumu | Studies carried out in line with consultancy | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Elde edilen verilerin sunum sonrası danışman ile birlikte gözden geçirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
12 | Elde edilen verilerin literatür ile karşılaştırılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | Elde edilen verilerin literatür ile tartışılması yeniden ele alınması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Tez çalışmasının materyal ve metot doğrultusunda sağlıklı olarak çalışılması | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Tez çalışmasının materyal ve metot doğrultusunda sağlıklı olarak devam ettirilmesi | Elde edilen bulguların kaynaklarla tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Elde edilen bulguların sonuç-öneri tartışması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 26 | 8 | 208 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 26 | 8 | 208 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 30 | 120 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 596 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 23,84 | ||
AKTS | 24 AKTS |