Genel Bilgi
Kod | BK528 |
Ad | Entomolojide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ KAZAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Entomologide Denemelerin Kurulması ve Değerlendirilmesi Iin devamı olup entomolojide araştırmaların, laboratuvar ve tarla denemelerinin planlanması, araştırmalara ilişkin ön hazırlıklar, denemelerin kurulması ve denemeler için uygun desenlerinin seçimi, elde edilen verierln paket programlar aracılığı ile analizi, sonuçların rapor haline getirilmesinin öğretilmesini amaçlar
Dersin İçeriği
Bu ders entomolojide araştırmaların planlanması, denemelerin kurulması ve uygun deneme düzeninin seçilmesi. Veri eldesi için uygun örnekleme yöntemlerini seçilmesi ve elde edilen verierln paket programlar aracılığı ile analizi, sonuçların rapor haline getirilmesinin içerir.
Dersin Ön Koşulu
Bu ders için ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Karman. M. 1971. Bitki Koruma Araştırmalarında Genel Bilgiler - Denemelerin Kuruluşu ve Değerlendirme Esaslar. Tarım Bakanlığı Zirai Mücadele Zirai Karantina Yayınları No: 25 İzmir Sokal, R. R., and F. J. Rohlf. 1981. Biometry. 2d ed. W. 11. Freeman and Company, New York. 859 pp.
Notlar
Campbell, R. C. 1974. Statistics for biologists. 2nd ed. 385 pp. [London, New York] Cambridge University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Entomolojide seçilen konuya ilişkin literatür çalışmasının nasıl yapılacağını bilir |
ÖÇ02 | Entomolojide çalışma konularının seçiminden sonra denemelerin kurulması, veri elde edilmesi ve aşamalarını öğrenir |
ÖÇ03 | Elde edilen verilerin nasıl analiz edileceğini bilir |
ÖÇ04 | Konuya ilişkin bilgisayar paket programlarını kullanmasını öğrenir |
ÖÇ05 | Verilerin analizi sonrasında nasıl yorumlanacağını öğrenir |
ÖÇ06 | Elde edilen verileri kullanarak rapor (yayın) hazırlamayı öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 1 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Entomolojide Süreli Yayınlar, Bu Yayınlara İnternet ve Yazılı Ortamda Ulaşım | Kütüphane ziyaret ve Internet üzerinden bilgi ulaşımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Denemeler için Çalışma Konu Başlıklarının Belirlenmesi, Konunun Önceliği Konusunda Tartışma | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Belirlenen Konu Başlıklarına Yönelik Literatür Taramalarının Yapılması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Belirlenen Konu Başlıklarına Yönelik Elde Edilen Literatürün Tartışılması ve Konuya Uygunluklarının Belirlenmesi, | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Belirlenen Konuya ilişkin Giriş ve Önceki Çalışmalar Bölümlerinin Hazırlanması ve Bu Bölümlerin Özellikleri | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Belirlenen Konuya İlişkin Olarak Hazırlanan Giriş ve Önceki Çalışmalar Bölümlerinin Tartışılması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
7 | Konuya İlişkin Materyal ve Yöntem Bölümünün Hazırlanması | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi İçin Denemelerin Başlatılması, Araştırma Denemeye İlişkin Temel Tanım ve Bilgiler | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
10 | Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 1 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme |
11 | Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 2 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
12 | Belirlenen Konuya İlişkin Veri Eldesi - 3 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
13 | Elde Edilen Veriler İçin Uygun Analiz Yöntemlerinin Belirlenerek İstatiski Paket Program Aracılığı İle Değerlendirilmesi | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Elde Edilen Verilerin Yorumlanarak Rapor Haline Getirilmesi 1 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Elde Edilen Verilerin Yorumlanarak Rapor Haline Getirilmesi ve Tartışılması (devam) -2 | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Proje Temelli Öğrenme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |