Genel Bilgi
Kod | BK0070 |
Ad | Küresel Isınma ve Fitopatoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç.Dr. Behçet Kemal ÇAĞLAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki patojenlerinin konukçu bitkilerde neden oldukları hastalıklar, hastalık etmeni-konukçu-çevre ilişkisi, hastalık etmenlerini taşıyan vektörlerin hayat döngüsü ve global ısınmanın hastalıklar üzerine etkileri ve sonuçlarını öğretmek.
Dersin İçeriği
Küresel ısınmanın bitkilerde ortaya çıkan hastalıklar üzerine etkileri.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Power point sunuları
Notlar
Güncel literatürler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genel fitopatoloji hakkında ve fitopatolojinin kapsadığı konular hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Fitopatoloji konusu kapsamında hastalık etmeni, konukçu bitki ve çevre faktörlerinin hastalık üzerine etkisini detaylı bir şekilde öğrenir. |
ÖÇ03 | Küresel ısınma kavramını ve küresel ısınma hakkında genel bilgilere sahip olur. |
ÖÇ04 | Bitkilerde hastalıklara neden olan cansız hastalık etmenleri (abiyotik) hakkında detaylı bilgiye sahip olur. |
ÖÇ05 | Sıcaklığın bitki fizyolojisine etkileri, canlı hastalık etmenleri ve sıcaklık yükselmesinden kaynaklanan hastalık şiddetindeki artış ve azalışlar hakkında bilgi sahibi olur. Küresel ısınmadan kaynaklanan bölgesel yada genel sıcaklık artışlarına bitkilerin tepkileri, bitki faunasındaki değişmeler hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Küresel ısınmanın hastalık etmenlerini taşıyan vektörlerin yaşam döngüleri ve vektörlerin aktif dönemlerindeki değişikliklere olan etkileri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Küresel ısınmadan kaynaklanan hastalık artışlarına karşı alınacak tedbirleri öğrenir. |
ÖÇ08 | Küresel ısınmadan ve yeni ortaya çıkan hastalıklara karşı mücadele yöntemlerinin nasıl geliştirileceğini öğrenir. Küresel ısınmanın engellenebilmesi yada yavaşlatılabilmesi için yapılması gerekenleri öğrenir |
ÖÇ09 | Küresel ısınmanın nedenlerini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Genel fitopatoloji ve fitopatolojinin kapsadığı konular anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Fitopatoloji konusu kapsamında hastalık etmeni, konukçu bitki ve çevre faktörlerinin hastalık üzerine etkisi öğretilecektir. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | Küresel ısınma kavramı ve küresel ısınma hakkında genel bilgiler anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
4 | Bitkilerde hastalıklara neden olan cansız hastalık etmenleri (abiyotik) anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Sıcaklığın bitki fizyolojisine etkileri, canlı hastalık etmenleri ve sıcaklık yükselmesinden kaynaklanan hastalık şiddetindeki artış ve azalışlar anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
6 | Küresel ısınmadan kaynaklanan bölgesel yada genel sıcaklık artışlarına bitkilerin tepkileri, bitki faunasındaki değişmeler anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | Küresel ısınmanın hastalık etmenlerini taşıyan vektörlerin yaşam döngüleri ve vektörlerin aktif dönemlerindeki değişikliklere olan etkileri anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Küresel ısınmadan kaynaklanan hastalık artışlarına karşı alınacak tedbirler anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
9 | Küresel ısınmadan ve yeni ortaya çıkan hastalıklara karşı mücadele yöntemlerinin nasıl geliştirileceği anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Küresel ısınmanın nedenleri açıklanacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Küresel ısınmanın engellenebilmesi yada yavaşlatılabilmesi için neler yapılabileceği anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Yeni geliştirilecek kontrol metodlarının çevreye olancak muhtemel etkileri anlatılacaktır. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
13 | Sanayi ve sanayi atıklarının küresel ısınmaya olan etkisi anlatılacak. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
14 | Kimyasalların küresel ısınmaya etkisi anlatılacak. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
15 | Modern teknolojinin küresel ısınmaya olan etkisi anlatılacak. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
16 | Genel değerlendirme ve konu tekrarı. | Ders notları ve yardımcı ders kitapları ve power point | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
17 | Sözlü sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |