Genel Bilgi
Kod | BK0055 |
Ad | Pestisit Uygulama İlkeleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EKREM ATAKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir tarımda hastalık ve zararlı etmenlere karşı, etkili, çevre için güvenilebilir kimyasal mücadele için pestisit uygulamaları hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Pestisitlerin kısa tanıtımları ve etki yolları, pestisit uygulamalarında dikkate alınması gerekenler (hedef, doz, püskürtme hacmi, meme kavramı, basınç, ilaçlama alaetleri ve kaliprasyon)
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Matthews, G. A.1979. Pesticide Application Methods. Longman, London and Newyork, pp334. Öncüer, C. 1994. Tarımsal zararlılarla Savaş Yöntemleri. İzmir, 186 s.
Notlar
Matthews, G. A.1979. Pesticide Application Methods. Longman, London and Newyork, pp334. Öncüer, C. 1994. Tarımsal zararlılarla Savaş Yöntemleri. İzmir, 186 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pestisitlerin sınıflandırması ve formülasyon tiplerini öğrenerek zararlı böceğin davranışına göre uygun formülasyon tipini reçetede belirtir |
ÖÇ02 | Pestisitlerin etki mekanizmalarını öğrenir ve ilaçlama programları hazırlar |
ÖÇ03 | Pestisit uygulamalarında hedef zararlıyı belirleyerek; püskürtme hacmi, meme tipi ve damlacık çapı ve basınç gibi en uygun bileşenlere karar verir. |
ÖÇ04 | İlaçlama aletlerinin çalışma prensiplerini öğrenir ve zararlı etmenlerle mücadelede en uygun ilaçlama aletini seçerek optimum düzeyde ilaçlama yeteneği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerini kavrar, bilimsel yöntemlerle çözümü için gerekli beceriyi kazanır | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitki koruma ile ilgili temel ve kavram bilgilerini sentezleyerek lisans eğitimi süresince edindiği mesleki yeterlilikler çerçevesinde, uzmanlaşmak istediği bilim dalına yönelik kendini geliştirme becerisi kazanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Uzmanlaşmak istediği alanda yurtiçi ve yurtdışı süreli yayınları izleyebilir ve yorumlama yetisi kazanır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Elde ettiği bilimsel araştırma sonuçlarını rapor/tez haline dönüştürebilir ve bunlardan bilimsel yayınlar üreterek sunabilir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çevre/halk sağlığı ve tarımsal üretim ile ilişkili olarak biyogüvenlik konularında aldığı bilgileri uygulayabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bitki koruma ve alanı ile ilgili güncel kaynaklara ulaşır ve sorunların çözümü için bunları kullanma yetisi kazanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar kullanım yöntem ve tekniklerini kullanma becerilerini geliştirir | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitki koruma alanındatoplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunabilir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pestisit tanımı ve tarihçe | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Pesitistilerin sınıflandırılması | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | Pestisitlerin faydaları ve zararlı yönleri | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Pestisit formülasyonları | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | İnsektisit etki mekanizmaları | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | İlaçlama makinaları | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
7 | İlaçlama makinalarında yeni teknikler | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri, Anlatım |
8 | Pesticide uygulama teknikleri Hedefler ve hedeflere göre ilaç özellikleri | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
9 | Doz, püskürtme hacmi ve bunları etkileyen faktörler | Power point sunumu ve ders notlerı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Meme tipleri, basınç kavramı | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Kaliprasyon teknikleri | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
12 | Kaliprasyon uygulama | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | İlaçlama tekniklerinde pratik bilgiler | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | İlaç karışımları | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Fitotoksite ve nedenleri | Power point sunumu ve ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınavı | Ders notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |