Genel Bilgi
Kod | BT516 |
Ad | Çevre Biyoteknolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yüksek Lisans seviyesindeki öğrencilere çevre biyokimya ve biyokinetiklerin biyoreaktörlerde uygulamaları hakkında bilgi birikimi sağlamak.
Dersin İçeriği
Atıksuların Biyolojik Arıtılması, Nütrient Giderimi, Çamur Çürütme (aerobik, anaerobik),Biyodegradasyon,Biyosorpsiyon,Biyodönüşüm, Biyokompostlaştırma, Atıkgazların Biyolojik Arıtılması
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notları;
Notlar
Çevre Biyoteknolojisi, Doç. Dr. Recep İleriÇevre Biyoteknolojisi, Doç. Dr. Recep İleri, Değişim Yayınları, Adapazarı,2000; Wastewater Engineering: Treatment, Disposal, Reuse, Eds: Metcalf & Eddy, McGraw-Hill Int. Edit.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre teknolojilerinde kullanılan atıksuların biyolojik olarak arıtılması, nütrient giderimi ve çamur çürütme (aerobik, anaerobik) hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Çevre teknolojilerinde kullanılan biyodegradasyon ve biyosorpsiyon hakkında bilgi olur. |
ÖÇ03 | Çevre teknolojilerinde kullanılan atık gazların biyolojik arıtılması hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ04 | Çevre teknolojilerinde kullanılan biyodönüşüm ve biyokompostlaştırma hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atıksuların Biyolojik Arıtılması, | Sayfa 268-378 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Atıksuların Biyolojik Arıtılması (konuya devam), | Sayfa 268-378 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Nütrient Giderimi, | Sayfa 420-455 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nütrient Giderimi, (konuya devam), | Sayfa 420-455 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Aerobik Çamur Çürütme, | Sayfa 379-419 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | AnaerobikÇamur Çürütme, | Sayfa 379-419 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Biyodegradasyon, | Sayfa 456-500 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sayfa 268-500 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Biyosorpsiyon, | Sayfa 501-543 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Biyosorpsiyon (konuya devam), | Sayfa 501-543 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Biyodönüşüm, | Sayfa 544-553 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Biyokompostlaştırma, | Sayfa 554-613 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Biyokompostlaştırma (konuya devam), | Sayfa 554-613 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Atıkgazların Biyolojik Arıtılması, | Sayfa 614-636 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Atıkgazların Biyolojik Arıtılması (konuya devam) | Sayfa 614-636 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sayfa 268-636 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sayfa 268-636 | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |