Genel Bilgi
Kod | EM542 |
Ad | Integrated Product and Process Design |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ KOKANGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Yeni ürün tasarım sürecinde kullanılmakta olan yaklaşımlar hakkında bilgi verme ve bütünleşik ürün geliştirme yeteneği kazandırmak. Ürün ve proses tasarımında yalın üretim dönüşümü
Dersin İçeriği
Yeni ürün tasarımında yaratıcılık, TRİZ, Yalın üretim, Ürün ve proses geliştirme süreci ve aşamaları; eş zamanlı maliyet düşürme, müşteri memnuniyeti artırma, kalite iyileştirme, çevrim süresi düşürme yaklaşımı; imalat stratejileri; eş zamanlı mühendislik; tersine mühendislik; imalata yönelik tasarım; kalite fonksiyon yayılımı (QFD); değer mühendisliği; hızlı prototip geliştirme; bilgisayar destekli ürün ve proses geliştirme.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yeni ürün fikri geliştirme yeteneği kazanmak |
ÖÇ02 | Ürün ve proses geliştirme süreç yönetimi |
ÖÇ03 | Var olan ürün geliştirme stratejilerinin avantaj ve dezavantajlarını öğrenmek |
ÖÇ04 | Yeni ürün tasarımında yaratıcı fikirler geliştirme |
ÖÇ05 | Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yapar, alanla ilgili bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bu bilgiyi değerlendirir, yorumlayıp uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliğindeki güncel teknik ve yöntemler ve bunların sınırları için detaylı bilgi sahibi olmak | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Endüstri Mühendisliği alanındaki güncel değişiklikleri ve uygulamaları takip eder ve gerektiğinde bu yenilikleri inceler ve öğrenir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gereksinim duyulan bilgi ve verileri tanımlama, bunlara ulaşma ve kullanma | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirebilme/önerebilme, sistem, parça veya süreç tasarımları için yeni çözümler önerebilme yeteneğine sahip olma | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Endüstri Mühendisliği problemlerini tasarlayabilme, problemlerin çözümü için yeni yöntemler geliştirebilme ve uygulayabilme | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Analitik modelleme ve deneysel araştırma kurma ve uygulama becerisi ve bu süreçte ortaya çıkan karmaşık konuları analiz etme/çözme | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çok disiplinli takımlarda çalışma, liderlik rolü ve sorumluluk alma ve karmaşık problemlere çözümler geliştirme | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sınırlı kaynakları kullanarak bilgiyi bilimsel metotlarla tamamlayabilme ve uygulayabilme becerisi ve kendi alanındaki bilgilerle çeşitli disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilme | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı iletişim için en az Avrupa Dil Portföyü B2 Düzeyi'nde yabancı dil kullanabilme | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Araştırma bulgularını ulusal ve uluslararası ortamlarda sözlü veya yazılı olarak sistematik ve açık bir şekilde sunabilme | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik uygulamalarının sosyal ve çevresel boyutlarını anlama | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması süreçlerinde ve mesleki etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri göz önünde bulundurma | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ürün tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
2 | Hizmet tasarımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
3 | Müşteri ihtiyaçlarını belirleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
4 | Ürün veya hizmet özellikleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
5 | Tasarım projelerinde ekip deneyimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
6 | Kavram Üretimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
7 | Kavram Seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kavram Testi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
10 | Endüstriyel Tasarım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
11 | Hızlı Prototipleme sistemleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
12 | Ürün Geliştirme optimizasyonu | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
13 | Tersine mühendislik ve Eşzamanlı mühendislik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
14 | Yeni ürün ve proses tasarımında yalın dönüşüm | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
15 | Kalite fonksiyon yayılımı Ürün tasarımı için Proses tasarımı ve seçimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
|
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |