Genel Bilgi
Kod | JM641 |
Ad | İleri Zemin Mekaniği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN ÇETİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Konsolidasyon ve üç eksenli dayanım konularının lisans düzeyinde verilemeyen ileri düzey konularını öğretmek.
Dersin İçeriği
Giriş, tarihçe, konsolidasyon, konsolidasyon oturması, Aşırı Konsolidasyon Derecesi, OCR, ön konsolidasyon basıncı, konsolidasyon hızı, Log-zaman yöntemi, Karekök-zaman yöntemi, konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv), Sıkışma indisi (Cc), Konsolidasyon katsayısı (Cv), Sıkışma katsayısı (av), üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress, üç eksenli kırılma zarfı, boşluk suyu basıncı, efektif stres
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde Soil Mechanics dersini almış olmak
Kaynaklar
Mitchell, J. K., 1993. Fundamentals of Soil Behavior
Notlar
Nagaraj, T.S., 1993. Principles of Testing Soils, Rocks and Concrete
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konsolidasyon katsayıları, hızı, zamanı ve yöntemlerini uygulamalı olarak öğrenir. |
ÖÇ02 | Üç eksenli dayanım parametrelerini uygulamalı olarak öğrenir. |
ÖÇ03 | Efektif ve toplam gerilme kavramlarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Konsolidasyon katsayısı Cv'nin, Log-Zaman ve Karekök-Zaman yöntemleri ile belirlenmesini öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, tarihçe, konsolidasyon | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konsolidasyon oturması | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Aşırı konsolidasyon derecesi (OCR) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Ön konsolidasyon basıncı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konsolidasyon hızı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Log-Zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Karekök-Zaman yöntemi | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konsolidasyon katsayıları, Hacımsal sıkışma katsayısı (Mv) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Sıkışma indisi (Cc) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Konsolidasyon katsayısı (Cv) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sıkışma katsayısı (av) | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Üç eksenli dayanım parametreleri, deviatorik stress | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney föylerinin fotokopiciden alınması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Boşluk suyu basıncı, efektif stres | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deney hakkında haftlık gelişimin sunulması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Üç eksenli kırılma zarfı | Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve deneyler ile ilgili hazırlanan raporların teslimi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav öncesi işlenen konuların ve deney sonuçlarının çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |