JM618 Maden Jeolojisi

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM618
Ad Maden Jeolojisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MUSTAFA AKYILDIZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Maden yataklarının aranmasına yönelik stratejileri, farklı teknikler kullanarak maden yataklarını aramayı ve jeokimyasal verilerin yorumlanması öğretmek.

Dersin İçeriği

Genel tanımlama , maden yataklarının işletilmesine etki eden parametreler,Yapısal unsurlar ile maden yatakları arasındaki ilişkiler: Deformasyon elipsoidi ve bunun maden yataklarının oluşumu ve yönlenmesinde kullanılması; cevherleşme ve faylanma; Cevher öncesi ve cevher sonrası faylanma; Cevher oluşumu ve kıvrımlanma,Maden yataklarının aranması,Oksitli şapkların maden aramada kullanılması,Hidrotermal alterasyon ve maden aramadaki kullanımı,Maden aramada stratigrafik ve litolojik kriterler,Maden aramada jeofiziksel tekniklerin kullanılması, Jeokimyasal arama yöntemleri: Ağır mineral prospeksiyonu, dere kumu örneklemesi, toprak ve bitki jeokimyasının uygulanması, temel değer, anomali ve anomali kontrastının belirlenmesi,Maden yataklarında değişim: Örnekleme, cevher kütlelerinin sınırlarının belirlenmesi,Ortalama kalınlık, ortalama tenör ve ortalama yoğunluk hesabı,Rezerv hesaplama yöntemleri: Jeolojik kesit yöntemi, poligon yöntemi, eş kalınlık yöntemi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Understandıng Mıneral Deposıts Kula C. Misra

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Maden aramada en uygun yöntemi seçer.
ÖÇ02 Maden yatakları ile yapısal ilşkileri tanımlar
ÖÇ03 Cevher oluşumu hakkında bilgi sahibidir
ÖÇ04 Maden arama modeli geliştirir.
ÖÇ05 Maden rezerv hesapları yapar
ÖÇ06 Teorik arama yöntemlerini uygulamaya aktarır.
ÖÇ07 Maden aramada Prospeksiyonu bilr ve uygular


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Tanım ve Prospeksiyon kavramı Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
2 Maden Yataklarının değerlendirmesindeki faktörler Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Kıvrımlı yapılar ve cevherleşme ilişkileri Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 Cevherleşmenin yapısal jeoloji ile ilişkisi,Deformasyon elipsoidi ve bunun maden yataklarının oluşumu ve yönlenmesinde kullanılması; Kırıklı yapılarla cevherleşme ilişkileri Cevher öncesi ve cevher sonrası faylanma ve bunların maden yataklarındaki önemi Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Maden yataklarının aranması ,mineralojik kılavuz ve kontroller Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Oksitli şapkalar ve oksidasyon ürünleri ve bunların maden aramasında kullanılması Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Hidrotermal yataklarla ilişkili yan kayaç ayrışması ve maden aramalarında kullanımı Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Stratigrafik ve litolojik kılavuz ve kontroller Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Jeofiziksel prospeksiyon metodları: Gravite, manyetik ve elektrik yöntemler Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Jeokimyasal prospeksiyon yöntemleri: Ağır mineral prospeksiyonu, dere kumu örneklemesi, toprak ve bitki jeokimyasının uygulanması, temel değer, anomali ve anomali kontrastının belirlenmesi Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım
12 Maden yataklarında değişim, örnekleme, cevher kütlelerinin sınırlarının belirlenmesi Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Cevher yatağının sınırlaması ve etki alanı .Alan hesaplaması. Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay, Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Rezerv hesaplama yöntemleri: Jeolojik kesit yöntemi, poligon yöntemi, eş kalınlık yöntemi ve uygulamalar Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 poligon yöntemi, eş kalınlık yöntemi ve uygulamalar Anlatım, Bireysel Çalışma, örnek olay Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Performans değerlendirmesi, ödev Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 26 26
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2022 01:54