JM586 Önemli Mühendislik Projeleri İçin Jeolojik Yer Seçimi II

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM586
Ad Önemli Mühendislik Projeleri İçin Jeolojik Yer Seçimi II
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN ÇETİN


Dersin Amacı / Hedefi

Nükleer santral, tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer seçimlerini öğretmek

Dersin İçeriği

Nükleer santral yer seçimi, tarihçe, başarısız nükleer santral yer seçimleri, başarılı nükleer santral yer seçimleri, deniz, göl ve akarsu kenarı seçimler, nükleer atıklar, nükleer/tehlikeli atık yeri seçimleri, jeolojik topografik ve hidrojeolojik faktörler, sismik analiz, güvenli yarıçap tayini, sosyolojik faktörler, yöntemler, nihai yer seçimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Williams, E.A. ve Massa, HR., 1983. Siting of Major Facilities

Notlar

Erguvanlı, K., 1995. Mühendislik Jeolojisi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nükleer santral ve tehlikeli atık deponi alanlarının jeolojik yer seçimlerini yapma becerisi kazanır
ÖÇ02 Tehlikeli atık yeri seçiminde Jeolojik, topografik ve hidrojeolojik faktörlerin önemini öğrenir.
ÖÇ03 Nükleer santral yeri seçiminde Jeolojik, topografik ve hidrojeolojik faktörlerin önemini öğrenir.
ÖÇ04 Nükleer santral yeri seçiminde aktif fayların önemini öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Nükleer santral yer seçimi, tarihçe Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve yapılacak örnek yer yer seçimi uygulaması konusunda fotokopiciden ilgili harita ve dökümanların temini Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Başarısız nükleer santral yer seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Başarılı nükleer santral yer seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Deniz/okyanus kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Göl kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Akarsu kenarı seçimler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Nükleer atıklar, nükleer/Tehlikeli atık yeri seçimleri Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Tehlikeli atık yeri seçiminde Jeolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Topografik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Hidrojeolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Sismik analiz Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Güvenli yarıçap tayini Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yer seçiminde sosyolojik faktörler Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen proje ile ilgili haftalık rapor verilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Diğer yöntemler ve nihai yer seçimi Önerilen ders kitabında ilgili bölümlerin okunması ve verilen projelerin raporlarının teslimi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav öncesi işlenen konulara çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.11.2022 12:32