Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
| JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | JM522 |
| Ad | Tersiyer Makrofaunası |
| Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Dönem | Bahar |
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 6 AKTS |
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tersiyer sisteminde yaygın olan makrofaunayı inceleyip tanımlatarak öğretmek
Dersin İçeriği
Tersiyer (Paleojen-Neojen) sisteminde makrofauna dağılımı ve ortamsal özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Tersiyer'de korunmuş tüm makrofauna hakkında bilgi edinir |
| ÖÇ02 | Tersiyer makrofaunasının seri ve kat aşamasında cins verilerini öğrenir. |
| ÖÇ03 | Bu sistemdeki faunanın stratigrafik ve ortamsal dağılımı ile ilgili verileri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 5 |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
| PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 5 |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
| PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 5 |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Makropaleontolojide fosil grupları ve kısa tanıtımı | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Önemli makro fosillerin Tersiyer sistemi ile ilişkisi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Tersiyer makrofaunasının başlıca ortamları, karakteristikleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Tersiyer makrofaunasının oluşturdukları biyocoğrafik provensler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Tersiyer Atlantik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi ve yorumu | Kaynakların incelenmesi | |
| 11 | Tersiyer Pasifik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi, yorumu | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Türkiyede tersiyer makrofaunasının gelişimi | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 13 | Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Türkiye ve biyocoğrafik tablolar | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||