Genel Bilgi
Kod | JM522 |
Ad | Tersiyer Makrofaunası |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Tersiyer sisteminde yaygın olan makrofaunayı inceleyip tanımlatarak öğretmek
Dersin İçeriği
Tersiyer (Paleojen-Neojen) sisteminde makrofauna dağılımı ve ortamsal özellikleri
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tersiyer'de korunmuş tüm makrofauna hakkında bilgi edinir |
ÖÇ02 | Tersiyer makrofaunasının seri ve kat aşamasında cins verilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Bu sistemdeki faunanın stratigrafik ve ortamsal dağılımı ile ilgili verileri öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 5 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Makropaleontolojide fosil grupları ve kısa tanıtımı | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Önemli makro fosillerin Tersiyer sistemi ile ilişkisi | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tersiyer sistemi içerisinde dünyada bulunan makrofauna grupları ve gelişimleri (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tersiyer makrofaunasının başlıca ortamları, karakteristikleri | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tersiyer makrofaunasının oluşturdukları biyocoğrafik provensler | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mollusca makrofaunası ve başlıca Tersiyer zonları (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tersiyer Atlantik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi ve yorumu | Kaynakların incelenmesi | |
11 | Tersiyer Pasifik biyocoğrafik provenslerinin birbirleri ile deneştirilmesi, yorumu | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiyede tersiyer makrofaunasının gelişimi | Kaynakların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
13 | Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (I) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Biyocoğrafik provenslerin makrofauna yönünden Türkiye ile deneştirilmesi (II) | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türkiye ve biyocoğrafik tablolar | Kaynakların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |