JM520 Ostrakod Stratigrafisi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM520
Ad Ostrakod Stratigrafisi
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜMİT ŞAFAK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Ostrakod faunasının Tetis ve Paratetis havzalarında değerlendirilmesini öğretmek.

Dersin İçeriği

Ostrakod faunasının ortamsal ve stratigrafik değişimlerinin tanımlanması

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Notlar



Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ostrakod faunasını tanır, stratigrafisi üzerine bilgi edinir.
ÖÇ02 Farklı bölgelerdeki ostrakod faunaları üzerine bilgi edinir.
ÖÇ03 Kronostratigrafiye göre ostrakod ortamları için bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Senozoyik üst sistemi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Senozoyikte ostrakod faunasına bağlı stratigrafik dağılımlar (I) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Senozoyikte ostrakod faunasına bağlı stratigrafik dağılımlıII) Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Tetis biyocoğrafyasi ve ostrakod faunası Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tetis Bölgesi ostrakod zonları, fosilleri ve dağılımları Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Tetis Bölgesi ostrakod zonları, fosilleri ve dağılımları Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tetis Bölgesi ostrakod zonları, fosilleri ve dağılımları Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Neojen stratigrafisi içerisinde ostrakod faunasının yeri Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Miyosen paleocoğrafyası, mikrofaunası, ostrakod ağırlıklı sentezi Kaynakların incelenmesi
11 Pliyosen paleocoğrafyası, mikrofaunası, ostrakod ağırlıklı sentezi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiyede Tersiyer ostrakodlarının dağılımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Türkiyede Tersiyer ostrakodlarının dağılımı Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Biyocoğrafik provenslerde ostrakod faunası yönünden Türkiye ile karşılaştırma Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Biyocoğrafik provenslerin ostrakod zonları yönünden Türkiye ile deneştirilmesi Kaynakların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:33