JM508 Tektonik ve Sedimantasyon

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod JM508
Ad Tektonik ve Sedimantasyon
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ


Dersin Amacı / Hedefi

Havzalarda gelişen sedimantasyon ile bu sedimantasyonu kontrol eden (denetleyen) tektonik hareketlerin etkilerini ve tektonik ve sedimantasyon ilişkisini anlamaktır.

Dersin İçeriği

Giriş, temel kavramlar, Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik, Sedimantasyon ve levha tektoniği, Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), Ayrılan kıta kenarları, Yaklaşan kıta kenarları, Dönüşümlü kıta kenarlarındaki tektonik stil ve sedimantasyon, Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans ve deniz seviyesi değişimi.

Dersin Ön Koşulu

Koşulsuz

Kaynaklar

1- Ketin, İ., Canıtez, N., 1979. Yapısal Jeoloji. İstanbul Teknik Üniv. 2- Canıtez, N., 1983. Levha Tektoniği. TÜBİTAK-İTÜ Maden Fakültesi 3- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford.

Notlar

4- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sedimanter havzalardaki farklı ortamlardaki istif gelişimi ile bu ortamlarda gelişen fasiyes-istif özelliklerinin tektonik stille ilişkilerini belirler.
ÖÇ02 Tektoniğin sedimantasyon üzerindeki etkilerini öğrenir.
ÖÇ03 Tektonik ile sedimantasyon arasındaki ilişkiyi kavrar.
ÖÇ04 Farklı basenlerde oluşan jeolojik gelişmeler ve ilgili yapısal unsurlar hakkında teorik ve pratik bilgileri kavrarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, temel kavramlar, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Sedimantasyon ve levha tektoniği Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Ayrılan kıta kenarları (Divergent Margins), Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 Uzaklaşan kıta kenarlarında gelişen olaylar. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yaklaşan kıta kenarları. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Yaklaşan kıta kenarlarında gelişen olaylar. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Dönüşümlü kıta kenarlarındaki tektonik stil ve sedimantasyon, Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Transform kıta kenarlarındaki tektonik olaylar ve sedimantasyon. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde deniz seviyesi değişimi. Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 158
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,32
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 12:49