Genel Bilgi
Kod | JM508 |
Ad | Tektonik ve Sedimantasyon |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ÜLVİ CAN ÜNLÜGENÇ |
Dersin Amacı / Hedefi
Havzalarda gelişen sedimantasyon ile bu sedimantasyonu kontrol eden (denetleyen) tektonik hareketlerin etkilerini ve tektonik ve sedimantasyon ilişkisini anlamaktır.
Dersin İçeriği
Giriş, temel kavramlar, Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik, Sedimantasyon ve levha tektoniği, Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), Ayrılan kıta kenarları, Yaklaşan kıta kenarları, Dönüşümlü kıta kenarlarındaki tektonik stil ve sedimantasyon, Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans ve deniz seviyesi değişimi.
Dersin Ön Koşulu
Koşulsuz
Kaynaklar
1- Ketin, İ., Canıtez, N., 1979. Yapısal Jeoloji. İstanbul Teknik Üniv. 2- Canıtez, N., 1983. Levha Tektoniği. TÜBİTAK-İTÜ Maden Fakültesi 3- Reading, H.G., 1986. Sedimentary Environments and Facies. Dept. Of Earh Science, Univ. Of Oxford.
Notlar
4- Miall, A.D., 1985. Principles of Sedimantary Basin Analysis. Univ. Of Toronto Son yıllarda yapılan yayınların çıktılarının değerlendirilmesi.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sedimanter havzalardaki farklı ortamlardaki istif gelişimi ile bu ortamlarda gelişen fasiyes-istif özelliklerinin tektonik stille ilişkilerini belirler. |
ÖÇ02 | Tektoniğin sedimantasyon üzerindeki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Tektonik ile sedimantasyon arasındaki ilişkiyi kavrar. |
ÖÇ04 | Farklı basenlerde oluşan jeolojik gelişmeler ve ilgili yapısal unsurlar hakkında teorik ve pratik bilgileri kavrarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahipdir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formülleştirme ve çözme becerisine sahipdir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Jeoloji mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji mühendisliğinde proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek bilgiye sahipdir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilir, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahipdir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji Mühendisliği alanındaki konularda edindiği bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Jeoloji mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlar. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş, temel kavramlar, | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Sedimanter basen oluşumunda tektonik ve sedimantasyonun etkileri ve kontrolü, | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Basen oluşumunda sedimantasyonu denetleyen tektonik | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Sedimantasyon ve levha tektoniği | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Kratonik (kıtasal) bölgelerdeki sedimantasyon, | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Levha tektoniğinin gelişimi (Temel Model), | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Ayrılan kıta kenarları (Divergent Margins), | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
9 | Uzaklaşan kıta kenarlarında gelişen olaylar. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Yaklaşan kıta kenarları. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | Yaklaşan kıta kenarlarında gelişen olaylar. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | Dönüşümlü kıta kenarlarındaki tektonik stil ve sedimantasyon, | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Transform kıta kenarlarındaki tektonik olaylar ve sedimantasyon. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde, tektonik-sübsidans. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Jeosenklinaller ve levha tektoniği kuramı içerisinde deniz seviyesi değişimi. | Öğrenci ilgili dersle ilgili kendisine sunulan kitap, makale ve web sayfalarından konuyla ilgili ön çalışmalar yapar. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 158 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,32 | ||
AKTS | 6 AKTS |