Genel Bilgi
Kod | KM0058 |
Ad | Atmosferik korozyon ve önlenmesi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İLYAS DEHRİ |
Dersin Amacı / Hedefi
Atmosferik korozyonu ve önlenmesini öğretmek
Dersin İçeriği
Atmosferik korozyonu etkileyen etkenler ve atmosferik korozyonu önleme yöntemlei
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Korozyon kitapları
Notlar
Korozyon Prof.Dr. Mehmet ERBİL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Atmosferik korozyonu kavrar |
ÖÇ02 | Atmosferik korozyonu önleme yöntemlerini ve uygulama şeklini kavrar |
ÖÇ03 | atmosferik korozyona etki eden doğal koşulları kavrar |
ÖÇ04 | atmosferik korozyona etki eden kirlilikleri kavrar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Atmosferik korozyon ve önemi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Atmosferik korozyona etki eden etkenler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Dogal koşulların etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kirliliklerin etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Demirin korozyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | SO2 Etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | NH3 etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bakırın korozyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | SO2 etkisi 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | NH3 etkisi 2 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çinkonun korozyonu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | SO2 etkisi 3 | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Amonyak etkisi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel tekrar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |