Genel Bilgi
Kod | KM046 |
Ad | Biyolojik aktivite gösteren moleküller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ELİFE SULTAN GİRAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
doğal bileşiklerle ile ilgili olarak temel sınıflamalar ve özelliklerinin kavratılması
Dersin İçeriği
doğal bileşiklerin tanımlanması ve sınıflanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Phenolics in Food and Nutraceuticals Fereidoon Shahidi and Marian Naczk, CRC Press 2006.
Notlar
Advanced Protocols in Oxidative Stress I-II, Donald Armstrong, Springer. Phenolic compound biochemistry, Wilfred Vermerris Ralph Nicholson, Springer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | terpenleri ve biyolojik aktivitelerinikavrar |
ÖÇ02 | biyolojik olarak aktif doğal laktonları kavrar |
ÖÇ03 | alkaloidleri kavrar ve tanır |
ÖÇ04 | Fenil propanoidlerin yapısını kavrar |
ÖÇ05 | uçucu yağların kimyasal ve biyolojik özelliklerini kavrar |
ÖÇ06 | doğal bileşiklerin izolasyon işlemlerini kavrar |
ÖÇ07 | Doğal Olarak Oluşan Antimutajenik ve Sitoprotektif Ajanları kavrar |
ÖÇ08 | Yeni terapötik ajanların doğal ürünlerden hızlı tanımlanması İçin bir strateji oluşturur |
ÖÇ09 | Zirai İlaçlar ve İlaçlar Arasındaki Bağlantılar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile geliştirerek alanına yenilik getirecek verilere ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya literatürüne katkı yapabilecek düzeyde bilgi birikimine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güncel problemlerin modellenmesinde ve probleme özgü çözümlerin üretilmesinde yeni yöntem ve stratejiler geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kimya alanındaki gelişmeleri izler, bilimsel etik kurallarına uygun davranır ve kendini sürekli olarak yeniler. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deneysel ölçüm için gerekli yöntemleri belirler ve aletleri duyarlılık sınırlarına uygun olarak kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel bir çalışmayı planlar ve sürdürebilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olur. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilimsel makale hazırlayabilir ve uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayımlayabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yetisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında yönlenmeleri izler, oluşabilecek karmaşık durumlara çözümleme yetkinliği kazanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında proje ve etkinlikler düzenleyebilir, bir projenin oluşturulması, yürütülmesi ve sonuçların raporlanması aşamalarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarının sonuçlarını yazılı ve sözlü olarak sunar. Çevre sorunlarına bilimsel yaklaşır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | terpenlerin yapısı | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | terpenlerin biyolojik özellikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | monoterpenlerin stereoseçimli sentezi | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | laktonlar ve özellikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | biyolojik olarak aktif doğal laktonlar | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | alkoloidler | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | alkoloidlerin kimyasal ve biyolojik özellikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | fenilpropanoidler | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | fenilpropanoidlerin yapısal irdelenmesi | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | uçucu yağların kimyasal özellikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | uçucu yağların biyolojik özellikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | doğal bileşikleri ayırma teknikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | doğal bileşikleri tanımlama teknikleri | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | doğal bileşikleri ayırma ve tanımlama teknikleri ile ilgili örnekler çözümlemeler | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | kitaplardan ve internet ortamından faydalanma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |