BYEMD3 Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BYEMD3
Ad Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Ensitü Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUPHİ URAL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel bakış açısının kavratılması, bilimin temel ilkelerine uygun olarak araştırmanın kurgulanması, araştırma bulguların bilimsel metodolojiye uygun olarak analiz edilmesi, bilimsel etik ilkelerinin kazandırması ve öğrencilere zorunlu etik ilkelerin benimsetilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bilim ve bilimsel araştırma kavramlarını tanımlama, bilgi edinme yollarını sıralama, bilimselliğin ölçütlerini sayma, bilimin amaçlarını açıklama ve araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırma.

Dersin Ön Koşulu

Yoktur

Kaynaklar

-Bayramıçlılar Ö, Tosun NS, Ak N, "Sözlü, Yazılı ve Bilimsel Anlatım Tekniği". İTÜ Vakfı, Yayın No:31 (1990).

Notlar

-Martin MW, Schinzinger R, "Ethics in Engineering". McGraw-Hill publishing Company (1989).


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırma kavramlarını tanımlamak,
ÖÇ02 Bilgi edinme yollarını sıralamak
ÖÇ03 Bilimselliğin ölçütlerini saymak
ÖÇ04 Bilimin amaçlarını açıklamak
ÖÇ05 Araştırmaları amaçlarına göre sınıflandırmak
ÖÇ06 Araştırmaları yöntemlerine göre sınıflandırmak
ÖÇ07 Bilimsel araştırmaların aşamalarını saymak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur. 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel tanımlar Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Temel tanımlar2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Bilimsel araştırma Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Bilimsel bilgiye erişim Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bilimsel bilgiye erişim2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Araştırma teknikleri Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Araştırma teknikleri2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Araştırma teknikleri3 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Araştırma konusu nasıl belirlenir Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Araştırma konusu nasıl belirlenir2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Veri analizi Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Veri analizi2 Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Güvenilirlik Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Bilimsel etik Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Mesleki etik Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl sonu sınavı Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl sonu sınavı2 Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 08:19