Genel Bilgi
Kod | MM531 |
Ad | İleri Mimari Proje I |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR ERMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mimari tasarım pratiğinde öğrencinin tasarım programını yapabilmesini sağlamak
Dersin İçeriği
Belirlenen bir kullanımda tasarım yapabilmek için ihtiyaç programını oluşturmak, program verilerini toplamak, değerlendirmek ve yorumlamak
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Konuyla ilgili kaynaklar
Notlar
ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mimari Tasarımda İhtiyaç programını oluşturur |
ÖÇ02 | Tasarıma girdi olacak tasarım verilerini tespit eder, değerlendirir ve yorumlar |
ÖÇ03 | Elde edilen verileri tasarım aşamasında kullanabilmek için uygun içerik düzenini yapar ve sunar. |
ÖÇ04 | Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak tasarım bilgisini edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi | konular hakkında ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Proje konusunun belirlenmesi hazırlık çalışmaları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Proje konusunun belirlenmesi, araştırma çalışmaları | konu araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Program hazırlık çalışmaları, araştırma süreci | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Program hazırlık çalışmalarına devam edilmesi | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Program hazırlık süreci | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
7 | Program hazırlık süreçleri | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | önceki çalışmalar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Program bileşenlerinin tanımlanması | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Program bileşenlerinin belirlenmesi | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | Program bileşenlerinin oluşturulması | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | Elde edilen verilerin derlenmesi | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Elde edilen verilerin yorumlanması | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Tasarım programı taslağının oluşturulması | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Tasarım programının oluşturulması | ilgili araştırmalar, kaynak taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | program verileri | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | program verileri | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |