MM531 İleri Mimari Proje I

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM531
Ad İleri Mimari Proje I
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ONUR ERMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari tasarım pratiğinde öğrencinin tasarım programını yapabilmesini sağlamak

Dersin İçeriği

Belirlenen bir kullanımda tasarım yapabilmek için ihtiyaç programını oluşturmak, program verilerini toplamak, değerlendirmek ve yorumlamak

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Konuyla ilgili kaynaklar

Notlar

ilgili diğer yayınlar ve web sayfaları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mimari Tasarımda İhtiyaç programını oluşturur
ÖÇ02 Tasarıma girdi olacak tasarım verilerini tespit eder, değerlendirir ve yorumlar
ÖÇ03 Elde edilen verileri tasarım aşamasında kullanabilmek için uygun içerik düzenini yapar ve sunar.
ÖÇ04 Uygun yöntem ve teknikleri kullanarak tasarım bilgisini edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma ve ders içeriğinin verilmesi konular hakkında ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Proje konusunun belirlenmesi hazırlık çalışmaları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Proje konusunun belirlenmesi, araştırma çalışmaları konu araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Program hazırlık çalışmaları, araştırma süreci ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma
5 Program hazırlık çalışmalarına devam edilmesi ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Program hazırlık süreci ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Program hazırlık süreçleri ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar önceki çalışmalar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Program bileşenlerinin tanımlanması ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Program bileşenlerinin belirlenmesi ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
11 Program bileşenlerinin oluşturulması ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
12 Elde edilen verilerin derlenmesi ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
13 Elde edilen verilerin yorumlanması ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Tasarım programı taslağının oluşturulması ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Tasarım programının oluşturulması ilgili araştırmalar, kaynak taraması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları program verileri Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları program verileri Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:22