Genel Bilgi
Kod | OM054 |
Ad | Gaz Güç Sistemlerinin Termodinamiği |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MEHMET BİLGİLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tüm çevrim boyunca iş akışkanının gaz fazında kaldığı gaz akışkanlı güç çevrimlerinin performanlarını değerlendirmek
Dersin İçeriği
Pistonlu motorlar, kapalı ve açk gaz akışkanlı güç çevrimleri, Otto, Diesel, Stirling ve Ericsson çevrimleri, Brayton çevrimi, Tepkili çevrimler, gaz akışkanlı güç çevrimlerinde ikinci yasa çözümlemeleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çengel, Yunus A. Termodinamik: mühendislik yaklaşımıyla. Palme Yayıncılık, 2015.
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Gaz akışkanlı güç çevrimlerini tanır |
ÖÇ02 | Otto, Diesel, Stirling ve Ericsson çevrimleri ile ilgili problemleri çözer |
ÖÇ03 | Brayton çevrimi ile çalışan güç çevrilerinde 1. ve 2. yasa çözümlemesi yapar |
ÖÇ04 | Tepkili çevrimler için ikinci yasa kanununu uygular |
ÖÇ05 | Gaz akışkanlı güç çevrimleri için enerji ve ekserji dengesi uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Otomotiv Mühendisliği alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Akademik ürün ortaya çıkarırken gerekli etik değerleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Literatür araştırması yapar ve bilimsel problemi tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarında sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri anlayarak çağın sorunlarına çözüm sunar. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik alanında akademik araştırma yöntemlerini kavrayarak uygular. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, Otomotiv Mühendisliği alanında bilgilere uzmanlık düzeyinde ulaşır. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Otomotiv Mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel kavramlar | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Gaz akışkanlı güç çevrimleri | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Otto çevrimi | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Diesel çevrim | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Stirling çevrim | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Ericsson çevrimi | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Entropi çözümlemeleri | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | İkinci yasa çözümlemeleri | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
9 | Arasınav | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
10 | Brayton çevrimi | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Rejenerasyonlu Brayton çevrimi | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tepkili çevrimler | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Ekserji Analizleri | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Sunumlar | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Uygulamalar | İlgili ders kitabından çalışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Final sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |