PM572 Çevresel İzlemede Sayısal Değişim Tespiti Yöntemleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM572
Ad Çevresel İzlemede Sayısal Değişim Tespiti Yöntemleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Sayısal değişim tespiti uygulamaları konularında bilgi ve becerileri arttırmak

Dersin İçeriği

Uzaktan algılama ve coğrafi bilgi sistemlerinde (CBS) dayalı sayısal değişim analizleri, değişim tespiti için veri sağlanması ve ön işleme, iki zamanlı ve çok zamanlı değişim tespiti, hibrit ve daha az kullanılan diğer yöntemler tespitinde doğrulama, çeşitli değişim tespiti yöntem(ler)inin avantaj ve dezavantajları, çapraz dizilim değerlendirmesi, farklı ekosistem tipleri için ideal değişim tespiti yöntemleri, sayısal değişim tespitininden elde edilen bilginin yorumlanması ve peyzaj planlamada kullanımı dersin kapsamını oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Konu ile ilgili periyodikler: (1) Environmental Management (2)Journal of Environmental Management (3) Environmental Monitoring and Assessment (4) International Journal of Remote Sensing

Notlar

Praveen Kumar Rai, Varun Narayan Mishra, Prafull Singh. 2022. Geospatial Technology for Landscape and Environmental Management. Springer


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Peyzaj Değişimlerini kavramsal olarak tanımlar.
ÖÇ02 Peyzaj değişimlerinin analizinde kullanılan temel yaklaşımları sıralar.
ÖÇ03 Sayısal değişim bilgisi üretim süreçlerini tanımlar.
ÖÇ04 Kategorik değişim ve ikili değişim bilgisini tanır.
ÖÇ05 Değişim bilgisini doğrulamada kullanılan yaklaşımları sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. 2
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş: Peyzaj Değişimleri ve değişimlerin algılanması Ders kapsamı, akışı ve öğrenme çıktılarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Peyzaj değişiminin tespiti Geleneksel yaklaşım/sayısal yaklaşım İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Sayısal değişim bilgisi İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Kategorik değişim ve ikili değişim İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Değişim karakteristiklerinin (change trajectories) analizi İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İkili Değişim analizleri İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Değişim bilgisinin doğrulanması İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Değişim bilgisinin sunumu: kartografik, tematik, istatistiksel, karşılaştırmalı İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Değişim karakteristiklerine ait bilginin peyzaj planlamada kullanımı İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İkili değişim bilgisinin planlamada kullanımı İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Değişim bilgisinin birleştirilmesi ve izleme: geçmiş, güncel, gelecek İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Değişim bilgisi ve güncel gelişim eğilimleri İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Değişim bilgisinin gelecek kestirimlerinde kullanımı İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İlgili yardımcı kaynaklar Yardımcı kaynaklardaki ilgili bölümler Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.11.2022 02:10