Genel Bilgi
Kod | PM001 |
Ad | Kurakçıl Bahçeler |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ZERRİN SÖĞÜT |
Dersin Amacı / Hedefi
Su kullanımını azaltacak sürdürülebilir bitkisel uygulama yöntemleri ve kurağa dayanıklı bitki türlerinin kullanımı yolları
Dersin İçeriği
Dünyada temiz su kısıtlılığı, su kullanımının peyzaj mimarlığı dış mekan düzenlemelerinde kısıtlanması yolları, kurakçıl bahçeler ve uygulamalar
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Kuraklık, iklim değişikliği-bitki, temiz su kısıtlılığı, kurağa dayanıklı bitki türlerini konu alan yayınlar
Notlar
Kuraklık, iklim değişikliği-bitki, temiz su kısıtlılığı, kurağa dayanıklı bitki türlerini konu alan yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuraklık ve nedenleri ile ilgili bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Kurakçıl peyzaj uygulamaları yapmayı bilir |
ÖÇ03 | Kurağa dayanıklı türler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Kurakçıl bahçelerin iklim değişikliği gibi önemli çevre sorunları ile ilişkisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuraklık tanımı ve dünya üzerinde kuraklığa yönelik tehditler | Ders bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Ülkemiz ve bölge koşullarında kuraklık riski, kuraklığın etkisini artıran unsurlar | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kurakçıl peyzaj uygulamaları ve önemi | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kurakçıl peyzaj uygulama yolları | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kentsel ölçekte (Kuşadası) kurakçıl peyzaj uygulamada izlenecek yöntem | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kentsel ölçekte kurakçıl peyzaj uygulaması için örnek alanların seçilmesi | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Seçilen örnek alanların kurakçıl peyzaj uygulamaları için projelendirilmesi | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-6 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
8 | Kurakçıl peyzaj uygulamalarında kullanılacak bitkiler ve özellikleri | Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Kurağa dayanıklı ağaç türleri | Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kurağa dayanıklı çalı ve sarmaşık türleri | Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kurağa dayanıklı çok yıllık otsu türleri | Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kurağa dayanıklı çim ve yerörtücü türleri | Lisans dönemi Bitki Materyali ve Süs Bitkileri derslerinin tekrarı-5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Proje alanları için uygun bitki türlerinin seçilmesi kuralları | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-7 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma |
14 | Proje alanları için uygun bitki türlerinin seçilmesi | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-8 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Tartışma, Soru-Cevap |
15 | Proje alanları ile ilgili rapor, harita ve sunumların hazırlanmasında dikkat edilecek kurallar | Önceki derste öğrenilenlerin tekrarı-9 | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme , Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Tamamlanan proje ve raporlarının sunumu | Önceki derslerde öğrenilenlerin tekrarı-10 | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Tamamlanan proje ve raporlarının sunumu-2 | Önceki derslerde öğrenilenlerin tekrarı-11 | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |