Genel Bilgi
Kod | SAİ540 |
Ad | Türkiye Balıkçılığı Yapısal Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Türk balıkçılık üretimi, filo durumunu ve balıkçılığın sosyo ekonomik açıdan değerlendirmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Türkiye'yi çevreleyen denizlerdeki canlı kaynakların sürdürülebilirliğini sağlamak amacıyla stokların ve avlanabilecek miktarların bilinmesi için bilimsel araştırmaların yapılması ve istatistik verilerin değerlendirilmesi önem taşımaktadır. Söz konusu araştırmaları yapabilmek ve değerlendirebilecek teknik kadronun yetiştirilmesi gerekmektedir. Denizlerdeki balıkçılık potansiyeli yanında av gücünün en ekonomik şekilde kullanılması yanında biyolojik kaynakların özelliklerinin bilinmesi ve av modernizasyonunun da sağlanması için gerekli bilgilerle donanmış teknik eleman yetiştirilmesi zorunluluk arzetmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ege Denizi Balıkçılık Yapısal Analiz Kuzeydoğu Akdeniz Yapısal Analizi
Notlar
Ege Denizi Balıkçılığı Kuzeydoğu Akdeniz'de Balıkçılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'yi çevreleyen denizlerin canlı kaynaklar bakımından özellikleri ve potansiyeli bilme |
ÖÇ02 | Balıkçılık araştırmalarının av , araç ve gereçleri ile yöntemleri konusunda bilgi edinilerek, sonraki balıkçılık çalışmaları üzerine hazırlanacak proje önerileri için temel bilgileri listeleme |
ÖÇ03 | Ülkenin av gücü irdelenerek kaynakların sürdürülebilir kullanımı için temel bilgiler listeleme |
ÖÇ04 | Avcılığın kontrölünde temel esas ve yöntemler irdelenerek, bu konudaki yönetmeliklerin hazırlanmasına katkı sağlama |
ÖÇ05 | Ülke balıkçılığında kaynakların,sürdürülebilir ve maksimum yarar sağlayabilecek yönetim uygulamalarını gerçekleştirebilecek yeni bir organizasyon yapısının kurulması ile ilgili bir vizyon oluşturma |
ÖÇ06 | Kullanılan av araçlarını listeleyebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Türkiyeyi çevreleyen denizlerin özellikleri (Karadeniz, Marmara Denizi,Ege Denizi,Akdeniz ve UluslararasıSular) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Canlı Deniz Kaynakları Potansiyeli( Karadeniz, Marmara Denizi,Ege Denizi ve Akdeniz'in 1. Pelajik Balıklar,2. Demersal Balıklar 3. Omurgasızları) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Canlı Deniz Kaynakları Potansiyeli( Karadeniz, Marmara Denizi,Ege Denizi ve Akdeniz'in 1. Pelajik Balıklar,2. Demersal Balıklar 3. Omurgasızları) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Balıkçılık Üretimi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Ülkenin Av Gücünün Analizi( Gırgır Tekneleri, Trol Tekneleri, Uzatma Ağları ile Yapılan Balıkçılık, Algarna, ığrıp v.b , Olta Balıkçılığı,Sportif Balıkçılık) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Ülkenin Av Gücünün Analizi( Gırgır Tekneleri, Trol Tekneleri, Uzatma Ağları ile Yapılan Balıkçılık, Algarna, ığrıp v.b , Olta Balıkçılığı,Sportif Balıkçılık) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Balıkçılık düzenlemeleri analizi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Balıkçı kooperatifleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Balıkçı kooperatifleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Balıkçı topluluklarının sosyal ve ekonomik durumları | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türkiye Balıkçılığında uygulanması gerekli stratejiler (Kısa vadeli stratejiler, Orta vadeli stratejiler, Uzun vadeli stratejiler) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Türkiye Balıkçılığında uygulanması gerekli stratejiler (Kısa vadeli stratejiler, Orta vadeli stratejiler, Uzun vadeli stratejiler) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Avcılıkta Yasal Düzenlemeler | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Avcılıkta Yasal Düzenlemeler | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |