Genel Bilgi
Kod | SY0023 |
Ad | Su Ürünlerinde Histopatoloji |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
-balıklarda karşılaşılan hastalık etmenlerinin oluşturdukları patolojilerin ve inceleme yöntemlerinin uygulamalı olarak dersi alan öğrenciye aktarılması
Dersin İçeriği
-su ürünleri hastalıklarının teşhis ve tedavisinde yararlanmak üzere patolojik belirtileri ve farklı yöntemler ile bunların incelenmesini içerir
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
fish pathology
Notlar
akademik özgün makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | histoloji nedir bilir |
ÖÇ02 | patolojinin tanımını yapabilir |
ÖÇ03 | histopatolojinin kapsadığı alanı tanımlayabilir |
ÖÇ04 | histolojik yöntemleri tanımlayabilir ve uygulayabilir |
ÖÇ05 | mikroskop altında nasıl inceleme yapacağının ve odaklanması gereken oluşumların farkında olur |
ÖÇ06 | incelenen preparatları yorumlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | histolojinin tanımı ve kapsadığı alanlar | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | patolojinin tanımı ve kapsadığı alanlar | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | multidisipliner bir alan olan histopatolojinin tanımı ve kapsadığı alan | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | su ürünlerinde histolojinin kullanım alanları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | akuakültür de patolojinin kullanım alanları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | su ürünlerinde hastalıkların morfolojisi | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
7 | su ürünlerinde hastalıkların belirtileri | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | su canlılarından örnek alımı | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | su canlılarından patolojik örnek alımı | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | histolojik doku takibi | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | histolojik kesit alma | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | histolojik boyama | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | histopatolojik inceleme | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | histopatolojik yorumlama | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |