Genel Bilgi
Kod | SY0012 |
Ad | Bakteriyel Balık Patojenlerinde Direnç Mekanizması ve Gelişimi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. İbrahim DEMİRKALE |
Dersin Amacı / Hedefi
-bakterilerde direnç oluşumunu, nedenleri ve belirlenmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
-bakterilerde oluşabilecek genetik direnç mekanizmaları, belirleme yöntemleri, dirençli bakteriler
Dersin Ön Koşulu
ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
özel çalışma notları ve araştırma makaleleri
Notlar
Akademik araştırma makaleleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | direnç gelişimi nedir bilir |
ÖÇ02 | bakteriyel direnç oluşumunu teorik olarak konvansiyonel ve moleküler yöntem ile belirlemek |
ÖÇ03 | convansiyonel yöntemler ile bakteriyel direnç durumunu ortaya koyabilir |
ÖÇ04 | antibiotik direnci nedir açıklayabilir |
ÖÇ05 | bakteri direnç gelişimi ile ilğili hücresel organizasyonları açıklayabilir |
ÖÇ06 | diğer direnç gelişim mekanizmalarını sıralayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | bakteri nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | bakterideki direnç oluşumu nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | farklı bakteri türlerinde direnç oluşumu | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | direnç nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | direnç aktarım mekanizmaları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | direnç mekanizmasının ön koşulu nedir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | direnç mekanizmasının engellenebilir mi | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | genetik direnç hangi koşullarda var sayılır | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | genetik direnç hangi koşullarda yok sayılır | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | konvansiyonel yöntemler nelerdir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | konvansiyonel yöntemler ile nasıl belirlenebilir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | konvansiyonel ve moleküler yöntemler arasındaki farklar | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | çevresel parametrelerin direnç gelişimi üzerine etkileri nelerdir | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | direnç gelişimin olumsuz etkileri ve çözüm yolları | ilgili yayınları okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |