Genel Bilgi
Kod | SY007 |
Ad | Balık Patolojisi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. İBRAHİM CENGİZLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Patolojinin ve alt alanlarının ne olduğunun öğretilmesi,hasta balıkların sistem hastalıkların daha bilinçli yaklaşım sağlanması,
Dersin İçeriği
Patoloji tanımı patolojinin alanları,balık patolojisine giriş,patolojide kullanılan yöntemler,balıklarda sistem patolojileri,laboratuar teknikleri
Dersin Ön Koşulu
önkoşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
balık hastalıkları ders kitabı, balık patolojisi ders kitabı
Notlar
konuyla ilgili yayınlanmış makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Patolojinin tanımını ve alt alanlarını bilir. |
ÖÇ02 | Balıklarda hastalıkların oluşumu ve prognozunu öğrenir. |
ÖÇ03 | Sistemik hastalıkların neler olduğunu bilir ve yaklaşımı ona göredir. |
ÖÇ04 | Hastalıklarda tanı koymada patolojinin önemini kavrar. |
ÖÇ05 | Hastalıklarda gelişen dokusal ve hücresel değişimleri bilir. |
ÖÇ06 | Hastalıkların sağaltımında ki mekanizmayı öğrenir. |
ÖÇ07 | Balık hastalıklarında genel kavramları ve değişimleri öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Patolojinin tanımı ve alt alanları. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Patolojide temel kavramlar ve hücresel değişimler. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
3 | Doku patolojisi | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
4 | Sistem patolojisine giriş. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
5 | Balıklarda dolaşım sistemi patolojisi. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
6 | Balıklarda solunum sistemi patolojisi. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Balıklarda sindirim ve boşaltım sistemi patolojileri. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
|
9 | Patolojide laboratuvar teknikleri. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Balıklarda İskelet ve Kemik patolojisi. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
11 | Dokularda değişimden tanıya. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | İnflamasyon ve önemi. | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
13 | Patoloji ve lab.uygulamaları | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Deney / Laboratuvar |
14 | pathofizyoloji | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Preparasyon ve mikroskopi | Kütüphane ve internet kaynaklarından literatür araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |