Genel Bilgi
Kod | TM589 |
Ad | Tarımsal Üretimde Enerji Analizi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN HÜSEYİN ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal üretim işlemlerinde doğrudan ve dolaylı enerji kullanımını analiz etmek, tarımsal üretimin enerji kullanım etkinliğini belirlemek ve tarımsal üretimde enerji kullanımını optimize etmek
Dersin İçeriği
Enerji türleri ve özellikler, Fosil ve yenilenebilir enerji kaynakları,Tarımda doğrudan ve dolaylı enerji kullanımı, Tarımsal üretimde enerji kullanım etkinliği, Bitkisel üretim sistemlerinden örnekler, Tarımsal üretimde enerji kullanım optimizasyonu
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bitkisel üretimde enerji yönetimi
Notlar
ders sunuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımda enerji kullanımına ilişkin bilgiler edinilir. |
ÖÇ02 | Tarımda enerji verimliliğine ilişkin bilgiler edinilir. |
ÖÇ03 | Tarımsal üretimde enerji analizi hakkında bilgiler edinilir. |
ÖÇ04 | Enerji tasarrufuna ilişkin bilgiler edinilir. |
ÖÇ05 | Yakıtlar özelliklerine ilişkin bilgiler edinilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji ve türleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Enerji kaynakları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Yenilenebilir enerji kaynakları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Tarımsal üretimde doğrudan enerji kullanımı ve hesaplamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Tarımsal üretimde dolaylı enerji kullanımı ve hesaplamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Tarımsal üretimde enerji analizİ | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Tarımsal üretimde enerji verimliliği | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Tarımsal üretimde enerji tasarrufu uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tarımsal üretimde enerji girdi ve çıktıları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Enerji optimizasyonu | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Yenilenebilir enerji uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Bitkisel üretimde enerji uygulamaları | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Örnek hesaplamalar | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Enerji birimleri | Ders kitabını okuyarak ön bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabını okuyarak sınava hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |