Genel Bilgi
Kod | TM533 |
Ad | Temizleme ve Sınıflandırma Makinaları ve Dizayn Parametreleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarımsal ürünlerin işlenerek katma değerli hale getirilmesi için gerekli makina tasarımını yapmak
Dersin İçeriği
Tarımsal ürünlerin temel fiziksel, mekanik ve biyolojik özelliklerini belirliyerek bu ürünlerin temizlenmesi, sınıflandırması için gerekli makinaların tasarım parametrelerini oluşturmak.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Mühendislik Bilimi 1. Prof.Dr.Emin Güzel. Ç.Ü.Adana meslek yüksek okulu yayınları 2-Engineering principles of Ağricultural Machinery. Srivastava ve ark.ASEA Textbook
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarımsal ürünleri tanır |
ÖÇ02 | Tarımsal ürünlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | Tarımsal ürünlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Tasarım ve dizayn parametrelerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tarım ve Tarımsal ürünlerin önemi | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
2 | Tarım ve Tarımsal ürünlerin önemi | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Temizleme, sınıflandırma ve ayırma nedir, hangi yöntemler kullanılır | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
4 | Temizleme, sınıflandırma ve ayırma nedir, hangi yöntemler kullanılır | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Uygulanan yöntemler ve örnekler | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Uygulanan yöntemler ve örnekler | Slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
7 | Uygulama | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
9 | Ev ödevi | ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | ev ödevi | ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | uygulama | uygulam | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Ürünlerin fiziksel ve mekanik özellikleri ile makina tasarımı | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
13 | Ürünlerin fiziksel ve mekanik özellikleri ile makina tasarımı | slayt | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Uygulama | Uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
15 | uygulama | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |