TM533 Temizleme ve Sınıflandırma Makinaları ve Dizayn Parametreleri

6 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TM533
Ad Temizleme ve Sınıflandırma Makinaları ve Dizayn Parametreleri
Dönem 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EMİN GÜZEL


Dersin Amacı / Hedefi

Tarımsal ürünlerin işlenerek katma değerli hale getirilmesi için gerekli makina tasarımını yapmak

Dersin İçeriği

Tarımsal ürünlerin temel fiziksel, mekanik ve biyolojik özelliklerini belirliyerek bu ürünlerin temizlenmesi, sınıflandırması için gerekli makinaların tasarım parametrelerini oluşturmak.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Mühendislik Bilimi 1. Prof.Dr.Emin Güzel. Ç.Ü.Adana meslek yüksek okulu yayınları 2-Engineering principles of Ağricultural Machinery. Srivastava ve ark.ASEA Textbook

Notlar

Ders sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarımsal ürünleri tanır
ÖÇ02 Tarımsal ürünlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini bilir
ÖÇ03 Tarımsal ürünlerin fiziksel ve mekanik özelliklerini bilir
ÖÇ04 Tasarım ve dizayn parametrelerini bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarım ve Tarımsal ürünlerin önemi Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
2 Tarım ve Tarımsal ürünlerin önemi Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
3 Temizleme, sınıflandırma ve ayırma nedir, hangi yöntemler kullanılır Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Temizleme, sınıflandırma ve ayırma nedir, hangi yöntemler kullanılır Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Uygulanan yöntemler ve örnekler Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
6 Uygulanan yöntemler ve örnekler Slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Uygulama uygulama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
9 Ev ödevi ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 ev ödevi ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 uygulama uygulam Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Ürünlerin fiziksel ve mekanik özellikleri ile makina tasarımı slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Ürünlerin fiziksel ve mekanik özellikleri ile makina tasarımı slayt Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
14 Uygulama Uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
15 uygulama uygulama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sözlü Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 153
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,12
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.11.2022 10:46