Genel Bilgi
Kod | TM532 |
Ad | İkinci Ürün Mekanizasyonu |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3.5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EMİN GÜZEL |
Dersin Amacı / Hedefi
İkinci ürün nedir, nasıl planlanır, yetiştirilir ve mekanizasyonu nasıl yapılır
Dersin İçeriği
Bölgemizde yetişen ve ikinci ürün olarak yetiştirilen yerfıstığı, mısır, soya ve pamuk gibi ürünlerin tarımı hakkında detaylı bilgi vermek
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Çukurova Bölgesinde yerfıstığı söküm ve harmanlaması. Dr. Emin Güzel Türkiye Zirai Donatım kurumu Mesleki yayınları. Ankara
Notlar
Ders sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İkinci ürün yetiştirmenin nedenlerini bilir |
ÖÇ02 | Tarımsal üretim planını öğrenir |
ÖÇ03 | Bir ve ikinci ürün için mekanizasyon planmasını öğrenir |
ÖÇ04 | İkinci ürün yetitirmede sorunları öğrenir |
ÖÇ05 | İkinci ürün hasadında hangi makinaların kullanılacağını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal bağlamda etkilerini anlama ve doğru bir biçimde yorumlama bilgisi kazanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans derecesi yeterliliklerine dayalı bir alanda, bilgilerin genişletilmesi ve derinleştirilmesi ile birlikte bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama yeterliliklerine sahip olur. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlayabilmek ve bu bilgileri bilimsel ve toplumsal sorumluluk ile uygulayabilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendi alanı ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümler. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanı ile ilgili bir problemin kurgulanmasından başlayarak, yeni çözüm teorileri geliştirir | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesinde stratejik karar verme süreçleri ile işlevsel etkileşim kurarak liderlik yapabilir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma gruplarının stratejik performanslarını değerlendirir ve gelişmesine katkıda bulunabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki faaliyet ve projelerdeki öngörülmeyen karmaşık durumlarda, yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir, sorumluluk alır ve çözüm üretebilir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarım makinaları ve teknolojileri ile ilgili ulusal ve uluslararası yasa ve yönetmelikleri tanır ve Alanında edindiği bilgi ve beceriler ile yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çalışmaların sonuçları, o alandaki veya dışındaki gruplara sistematik ve açık bir şekilde yazılı ya da sözlü olarak en az bir yabancı dil kullanarak gerek yurt içi gerekse yurt dışında aktarabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İkinci ürün yetiştirmenin nedenleri | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Çukurova Bölgesinin özellikleri | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
3 | Yerfıstığı yetiştiriliciliği, ekonomik önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Yerfıstığı yetiştiriliciliği, ekonomik önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Yerfıstığı söküm ve harmanlaması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Yerfıstığı söküm ve harmanlaması uygulaması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Yerfıstığı söküm ve harmanlaması uygulaması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
9 | Mısır yetiştiriliciliği, ekonomik önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Mısır yetiştiriliciliği, ekonomik önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Mısır hasadı ve karşılaşılan sorunlar | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
12 | Hasat başlığının biçerdövere takılması | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
13 | Mısır hasat balığı uygulamaları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Soya yetiştiriliciliği, ekonomik önemi | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
15 | Soya hasadı | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sözlü | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,12 | ||
AKTS | 6 AKTS |