Genel Bilgi
Kod | TS520 |
Ad | Irrigation Scheduling Techniques |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEMİH METİN SEZEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Ne zaman ve na kadar su uygulanacağını belirlemek; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımları öğrenciler sunmak ve bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Sulama programlaması tanımı ve önemi; sulama programlamasında kullanılan yaklaşımlar; toprağı esas alan programlama teknikleri; bitkiyi esas alan programlama teknikleri; iklimi esas alan teknikler; su bütçesli tekniği; toprak nemini esas alan teknikler; yaprak su potansiyeli; bitki yüzey sıcaklığı; bitki öz suyu akış hızı; stoma iletkenliği; yüzey yansıması; gövde çapı değişimi yaklaşımların ve kulanımları; simulasyon modelleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Bitkilerde sulama programının belirlenmesi
Notlar
Sulama programlama metotları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Farklı sulama programla yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ02 | toprağı esas alan sulama programla yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ03 | bitkiyi esas alan sulama programla yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ04 | iklimi esas alan sulama programla yöntemleri öğrenir. |
ÖÇ05 | sulama programlama tekniklerini kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, tarımsal yapılar ve sulama alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama ile ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sulama sistemlerinin ve tarımsal yapıların projelenmesi konularında yeterlidir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Arazi uygulamalarını yapar, kontrol eder ve geliştirilmesini sağlar | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzman olunan konudaki bilgi birikimini nicel ve nitel verilerle destekler. Farklı disiplinlerle çalışabilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Neden sonuç ilişkisi kurarak sorunları çözümler | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal yapılar ve sulama anabilim dalıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında uygular | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konusuyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yeniler | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal yapılar ve sulama konularıyla ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulama programlaması nedir, Sulama programlamasının tanımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sulama programalaması kavramı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprağı esas alan sulama programlama teknikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Toprak nemini ölçme; gravimetrik, nötron yöntemi; tansyometreler; naylon ve alçı bloklar; TDR, kapasitans problar | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşletmede izin verilebeilir nem açığı; farklı bitkiler için MAD değerinin belirlenmesi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitkiyi esas alan sulama programlama teknikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sulama programlamasında yaprak su potansiyeli, sap su potansiyeli | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Bitki tacı sıcaklığı; bitki su stresi indeksi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Bitki özsuyu akış hızı sulama programlama yöntemi | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Su bütçesi yaklaşımı | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İklimi esas alan sulama programlama teknikleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Referans evapotranspirasyon hesaplama yöntemleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sulama programlamasında kullanılan ET modelleri | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | A sınıfı buharlaşma aygıtına göre sulama programlaması | Anlatım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları1 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | yok | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
AKTS | 6 AKTS |