Genel Bilgi
Kod | TB607 |
Ad | Biyoteknolojide Laboratuvar Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; Biyoteknoloji laboratuarında çalışma teknikleri ve bitkilerde kullanılan biyoteknolojik yöntemler konusunda teorik bilgiler vermek ve uygulama yaptırmaktır
Dersin İçeriği
Bu ders, biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, in vitro kültür kavramlarının açıklanmasını, biyoteknoloji laboratuvarının donanımının tanıtılmasını, in vitro kültürde kullanılan besi ortamlarını, makro ve mikro element stok solüsyonlarının hazırlanmasını, büyüme düzenleyicisi ve vitamin stok çözeltilerinin hazırlanmasını, cam malzeme ve metal malzemenin sterilizasyon esaslarını, besi ortamının hazırlanmasını, bitki materyalinin sterilizasyonunu, embriyo kültürünü, anter kültürünü, DNA izolasyonunu, PCR analizleri konularını kapsar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Hatipoğlu, R. 1993. Biyoteknolojide Laboratuar teknikleri ders notu
Notlar
Reinert, J. and Yeoman, M.M. 1982. Plant Cell and Tissue Culture, A Laboratory Manual. Springer Verlag, Heidelberg.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, in vitro kültür, genetik mühendisliği, moleküler marker kavramlarını bilir |
ÖÇ02 | Biyoteknoloji laboratuarında bulunması gerekli alt yapı ve aletler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Besi ortamı hazırlama, steril çalışma, bazı in vitro kültür teknikleri, DNA izolasyonu, PCR vb konuları uygulayabilir |
ÖÇ04 | Steril çalışma ve güvenlik önlemleri konusunda bilgi sahibidir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoteknoloji, bitki biyoteknolojisi, in vitro kültür kavramlarının açıklanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyoteknoloji laboratuarının donanımının tanıtılması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | n vitro kültürde kullanılan besi ortamları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Makro ve mikro element stok solusyonlarının hazırlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Büyüme düzenleyicisi ve vitamin stok çözeltilerinin hazırlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Cam malzeme ve metal malzemenin sterilzasyon esasları | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Besi ortamının hazırlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ödev hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Steril kabinde çalışma prensipleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Bitki materyalinin sterilizasyonu ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Embriyo kültürü | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Anter kültürü | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | DNA İzolasyonu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kalitesi ve miktarı saptanan DNAnın PCR analizi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | PCR analizinin yorumlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |