Genel Bilgi
Kod | TB559 |
Ad | Tarla Bitkilerinde Çevre Sorunlarına Bağlı Verim Azalmaları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. VEYİS TANSI |
Dersin Amacı / Hedefi
Çevresel konulardaki değişimler tantıtılacak, iklim değişmi ve kirliliğin bitkisel ürün kayıplarına etkisi irdelenecektir
Dersin İçeriği
Bu ders iklim değişimi küresel ısınma ve kirletiler konusunda kapsamlı bilgileri vermektedir. İklim değişimin nasıl ortaya çıktığı, sera gazi salımları, ve nedenleri konusu incelenecek. iklim değişimi bilim, iklim değişimi göstergeleri iklim değişimine adaptasyon seçenekleri irdelenmekte ve iklim değişimin belli başlı bitkiler üzerine etkisi temel fizyoljik olaylar ve verim parametreleri açısından ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
İklim değişikliği ve küresel ürün verimliliği • 2000
Notlar
Ürün Verimini Etkileyen Faktörler Tandzi Ngoune Liliane and Mutengwa Shelton Charles Submitted: October 19th, 2019 Reviewed: November 27th, 2019 Published: July 15th, 2020
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belli başlı tarla bitkilerinde küresel değişim temel etkilerini fizyolojik ve verim yönünden inceler |
ÖÇ02 | Ekip çalışmasına uyum sağlama, |
ÖÇ03 | meslek etiğine saygılı olma ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanır |
ÖÇ04 | Ürün Verimini Etkileyen Faktörleri bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İklim değişimi ve küresel bitkisel verimliliğe bir bakış | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İklim değişimi inceleme metotları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Geçmiş iklim değişimleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sera gazları emisyonunun küresel değişimi | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sera gazları emisyonuna tarımın katkısı | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | İklim ve ürün tahmin modelleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | İklim değişimine bazı ürün ekosistemlerinin tepkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Buğday | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Yem bitkileri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Meralar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Sorgum | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mısır | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İklim değişimin etkilerini geriletme seçenekleri | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gelecek için senaryolar | Ders notları ve kaynak kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders notları ve kaynak kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |