Genel Bilgi
Kod | TB0080 |
Ad | Yağ Bitkilerinde Biyoçeşitlilik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Cemal KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Soya, yerfıstığı, susam ve ayçiçeği gibi bitkilerin orijini, kültüre alındığı yerler ve dünyadaki dağılımı ile ilgili bilgilerin verilmesi. Genetik çeşitliliğin yağ bitkileri ıslahındaki öneminin belirtilmesi.
Dersin İçeriği
Soya, yerfıstığı, susam ve ayçiçeği gibi bitkilerin orijini, kültüre alındığı yerler ve dünyadaki dağılımı ile ilgili bilgiler anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
yağ bitkileri konusunda ders almış olmak
Kaynaklar
Genetic diversity of Oil Crops kitabı
Notlar
Soya, yerfıstığı, susam, ayçiçeği bitkilerinin orijinleri ve yayılışı ile ilgili ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Genetik çeşitliliğin yağ bitkileri ıslahındaki önemi hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Soya bitkisinin orijini, yayılışı ve ülkemizdeki genetik taban hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ03 | Yerfıstığı bitkisinin orijini, yayılışı ve ülkemizdeki genetik taban hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Ayçiçeği bitkisinin orijini, yayılışı ve ülkemizdeki genetik taban hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ05 | Susam bitkisinin orijini, yayılışı ve ülkemizdeki genetik taban hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yağ bitkilerinde genetik çeşitliliğin önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Yağ bitkilerinde genetik çeşitliliğin ıslahta kullanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Soyanın orijini | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Soyanın dağılımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Soyanın Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yerfıstığının orijini | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yerfıstığının dağılımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Yerfıstığının Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Ayçiçeğinin orijini, | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Ayçiçeğinin orijini, dağılımı ve Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Ayçiçeğinin Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Susamın orijini | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Susamın dağılımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Susamın Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Susamın orijini, dağılımı ve Türkiye'deki genetik tabanın mevcut durumu | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Final sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |