Genel Bilgi
Kod | TB0073 |
Ad | Nişasta ve Şeker Bitkileri Yetiştiriciliğinin Ekofizyolojik Esasları |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Cemal KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; Patates, tatlı patates, şekerpancarı, şeker kamışı gibi bitkilerin yetiştiriciliğinde sıcaklık, gün uzunluğu, su ihtiyacı, soğuklanma gibi farklı etmenler hakkında öğrencileri bilgilendirmektir.
Dersin İçeriği
Patates, tatlı patates, şekerpancarı, şeker kamışı gibi bitkilerin yetiştiriciliğinde dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik ihtiyaçların neler olduğu anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Nişasta ve şeker bitkileri konularında ders almış olmak
Kaynaklar
Nişasta ve Şeker Bitkilerinin iklim istekleri ile ilgili ders notları
Notlar
Biyotik ve abiyotik stres koşullarının Nişasta ve Şeker Bitkileri yetiştiriciliği üzerine etkileri ile ilgili ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Patates yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Şekerpancarı yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir. |
ÖÇ03 | Şeker kamışı yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Tatlı patatesin yetiştiriciliğinin eko-fizyolojik esaslarını öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nişasta ve şeker bitkilerinin önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Nişasta ve şeker bitkilerinin, orijini | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Patates bitkisinin sıcaklık isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Patates bitkisinin su isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Patates tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Şeker pancarı tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Şeker pancarı bitkisinin su isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Şeker pancarı bitkisinin sıcaklık isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Şeker kamışı tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Şeker kamışı bitkisinin su isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Şeker kamışı bitkisinin sıcaklık isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Tatlı patates tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Tatlı patates bitkisinin sıcaklık isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Tatlı patates bitkisinin su isteği | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Kassava tarımında dikkat edilmesi gereken ekofizyolojik esaslar | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Final sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |