Genel Bilgi
Kod | TB0071 |
Ad | Yağ Bitkilerinde Kalite Parametreleri ve Değerlendirme Teknikleri |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. Cemal KURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı; yağ bitkilerinde yağ asitleri kompozisyonu, antioksidan ve tokoferol içerikleri gibi kalite parametrelerinin nasıl belirlendiği, elde edilen verilerin nasıl değerlendirilmesi gerektiği konusunda bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Soya, yerfıstığı, susam, ayçiçeği gibi yağ bitkilerinin kalite özelliklerinin nasıl belirleneceği, hangi parametrelerin önemli olduğu hakkında bilgiler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yağ bitkileri ile ilgili ders almış olmak
Kaynaklar
Oil Crops, Oilseed Crops kitapları
Notlar
Yemeklik yağların kalite özellikleri ile ilgili ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yağ bitkilerinde kalite parametrelerinin neler olduğunu öğrenir. |
ÖÇ02 | Yağ bitkilerinde hangi kalite özelliklerinin iyileştirilebileceğini öğrenir. |
ÖÇ03 | Yağ bitkilerinde kalite özelliklerinin nasıl tespit edileceğini öğrenir. |
ÖÇ04 | Yağ bitkilerinde kalite özelliklerinin kalıtımını öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yağ bitkilerinin önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
2 | Bitkisel yağların insan sağlığı üzerine etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yağ bitkilerinde kalite parametrelerinin tanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yağ asitlerinin insan sağlığı üzerine etkileri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yağ kalitesinde yağ asitleri kompozisyonun tanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Yağ kalitesinde yağ asitleri kompozisyonun önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yağ kalitesinde tokol kompozisyonun tanımı | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Yağ kalitesinde tokol kompozisyonunun belirlenmesi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Yağ kalitesinde tokol kompozisyonun önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Antioksidan içeren bitkilerin özellikleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yağ kalitesine antioksidanların etkisi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Yağ kalitesinde antioksidanların önemi | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Yağ kalitesini saptamak için kullanılan güncel yöntemler | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Kalite analizleri | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Yapılan analizlerin sonuçlarının yorumlanması | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |