Genel Bilgi
Kod | TB032 |
Ad | Tropikal Baklagiller |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı tropikal baklagillerin tanıtımı, önemi ve tarımı ile ilgili bilgiler vermektir
Dersin İçeriği
Tropikal yemeklik ve yemlik baklagillerin sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Avcıoğlu,R.,Hatipoğlu,R.,Karadağ,Y.2009.Baklagil Yembitkileri.İzmir
Notlar
Elçi,Ş. 1988. Ziraatte Baklagiller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tropikal baklagillerin önemi hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ02 | Tropikal baklagillerin yetiştirilme amaçları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Tropkal baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Tropikal baklagillerin yetiştirme tekniği hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tropikal baklagillerin tanıtımı ve önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tropikal baklagillerin yetiştirilme amaçları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tropikal baklagillerin sınıflandırılması | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yumrulu tropikal baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tropikal yemeklik tane baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Dolicos(lablab) fasulyesi ve runner(ateş) fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tepary fasulyesi ve azuki fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Lima fasulyesi ve mung fasulyesi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tropikal baklagil yem bitkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yemlik çalı ve ağaçların bitkisel ve tarımsal özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Desmodium ve leuciana türleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Hedysarum(isponyol korungası)ve pueraria (kuzdu) türleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sesbania ve stizolobium türleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tropikal baklagillerin kalite kriterleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav Hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |