Genel Bilgi
Kod | TB001 |
Ad | Tuzcul Bitkiler Tarımı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ADEM EMİN ANLARSAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı tuzdan etkilenmiş arazilerde tuza dayanıklı bitkilerin yetiştirilmesi ile ilgili bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Tuzcul bitkilerin önemi , yembitkisi olarak besleme değeri ve üretim tekniği
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Bahçeçi, idris.1983. Aslım tuzlu ıslak topraklarda çayır mera yembitkileri Adaptasyonu
Notlar
Yücel,C., Avcı,Mustafa,Gültekin,R.,İnal,İlker.,Kılıçalp,Numan,2007. Tuzlu topraklarda Tuza dayanıklı yembitkilerinin adaptasyonu ve verim potansiyellerinin saptanması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tuzcul bitkilerin yararlanma alanlarını bilir |
ÖÇ02 | Tuzcul yembitkilerinin besleme değerini bilir |
ÖÇ03 | Tuzcul bitkilerin üretim tekniklerini bilir |
ÖÇ04 | Tuzcul bitkilerin türlerini ve fizyolojisini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tuzcul bitkilerin ekonomik ve çevresel önemi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tuzcul bitki türleri ve özellikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tuzcul bitkilerin fizyolojisi | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tarımda Tuzcul bitkilerin kullanımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tuzcul çalı türlerinin tanıtımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | The describe of halophytic shrub species | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tuzcul bitkilerin biomas üretim potansiyelleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Tuzcul bitkilerin üretiminde drenaj suyunun kullanımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Tuzcul bitkilerin üretiminde deniz suyunun kullanımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Akdeniz ülkelerinde tuzcul bitkilerin kullanımları | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kurak ve yarı kurak tuzlu arazilerde tuzcul bitkilerin kullanımı | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Tuzlu arazilerde yetiştirilecek tuzcul bitkilerin seçilmesinde dikkat edilecek kriterler | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Tuzcul bitkilerin yetiştirme teknikleri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Tuzcul bitkilerin besleme değeri | Literatür Tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |