Genel Bilgi
Kod | TBB535 |
Ad | Bitki Besin Elementi Yarayışlılığı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAYRİYE İBRİKÇİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki besin elementlerinin topraktaki yarayışlılığını ve etkileyen faktörleri detayları ile öğretir.
Dersin İçeriği
Bitkilerce kullanılan besin elementlerinin bitkiye yarayışlılığı, bu yarayışlılığı sağlayan ve etkin olan toprakta ve bitkideki çeşitli fiziksel, kimyasal ve fiziko-kimyasal mekanizmalar ve elementlerin biyo-yarayışlılığını saptama yolları tartışılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Güncel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitki besin elementlerini ve yarayışlılıklarını öğretir |
ÖÇ02 | Yarayışlılığı etkileyen toprak, bitki ve besin elementleri faktörlerini öğretir |
ÖÇ03 | Bitki besin elementlerinin topraktaki dinamiklerini öğretir. |
ÖÇ04 | Besin elementleri etkinliklerini öğretir |
ÖÇ05 | Toprak özelliklerini detaylıca öğretir |
ÖÇ06 | Besin elementleri kayıplarını incler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, diğer mühendislik alanlarına da başvurarak kullanıp, toprakların, doğal ve teknik toprak sınıflama sistemlerine ve sürdürebilirlik ilkesine uygun kullanımlarını sağlama konularında yeni fikirler geliştirme ve uygulama noktasında yeterli donanıma sahip olur | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ilgili bilim alanları ile ilişkilendirerek, kaliteli ve ekonomik bir bitkisel üretim için bitkilerin sağlıklı beslenmelerini sağlayan bitki besin elementleri ve uygulamaları konusunda yeni teknikler, fikirler geliştirme ve pratiğe aktarma noktasında donanımını artırır | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprakların içinde bulunduğu gelişim ve değişim süreçlerini analiz etme ve sürdürülebilir tarım prensiplerinin gereksinimlerini yerine getirilebilmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde mevcut problemlere çözüm oluşturabilecek bir araştırma planlar, uygular ve/veya mevcut bilgilerle yargıda bulunur | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin, topraklı ya da topraksız ortamda düzenli beslenebilmelerinin sağlanmasında karşılaşılan sorunları çözmek için diğer disiplinleri de kapsayacak şekilde projeler hazırlayabilme ve uygulayabilme yetisine sahip olur ve eldeki bilgilerle durum tespiti yaparak çözüm önerilerinde bulunur | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleğiyle ilgili sorunların çözümlenmesinde bağımsız proje hazırlayabilme veya ihtiyaç duyulması halinde takım çalışmalarında liderlik yapabilme yetisi taşır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili karşılaşabileceği ve önceden öngörülemeyen sorunları tanır ve çözüm için geliştireceği yeni stratejilerle sorumluluk alır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme yetisi taşır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme, değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İngilizce'yi de en az B2 düzeyinde kullanarak, alanındaki yenilikleri ve kendi çalışmalarını ilgili kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları iyileştirmek için harekete geçer | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çalışma alanıyla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir, bu değerleri öğretir ve denetler | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili aldığı bilgiyi ve problem çözme yeteneğini disiplinlerarası çalışmalara da taşır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki besin elementi yarayışlılığı kavramını tanıtmak | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Toprak faktörlerinin tanıtıması | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yarayışlılık dinamikleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bitkisel özelliklerin ve faktörlerin tanıtılıp tartışılması | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bitki besin elementlerinin tanıtılması | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Bitki besin elementlerinin topraktaki dinamizmi | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Toprakta azotun yarayışlılığı | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Azot dönüşüm mekanizmaları | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Toprakta fosfor yarayışlılığı | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Toprakta potasyum yarayışlılığı | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toprakta mikroelement yarayışlılığı | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Bitki besin elementlerinin etkinlikleri | Materyal okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Makale sunumları | Materyal okuma ve sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Konu ile ilgili öğrenci sunumları | Materyal okuma ve sunum hazırlıkları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Genel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Final Sınavı | Genel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |