Genel Bilgi
Kod | ZO0049 |
Ad | Uygulamalı Parametrik Olmayan İstatistik |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN TAMER KAYAALP |
Dersin Amacı / Hedefi
Hangi tipteki Zootekni verilerinin Parametrik Olmayan İstatistik Yöntemlerle Belirlenmesi , bunlara ait yöntemlerin istatistik analizlerinin öğretilmesi ve yorumlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders parametrik olmayan istatistik analizlerin kullanılışını ve bunların yorumlanmasını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Basılmamış Ders Notları
Notlar
Gamgam, H. 1992. Parametrik Olmayan İstatistik
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci elindeki veri setine göre parametrik testlerlemi, yoksa parametrik olmayan testlerlemi analiz yapması gerektiğini bilir. |
ÖÇ02 | Öğrenci parametrik olmayan testlerin SPSS ve MINITAB paket programlarda nasıl yapıldığını uygulamalı olarak öğrenir. |
ÖÇ03 | Öğrenci parametrik olmayan istatistik analiz sonuçlarının yorumlanmasını bilir. |
ÖÇ04 | Öğrenci bilgisayar paket programlar ile Parametrik Olmayan testlerin yapılmasını ve yorumlanmasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans eğitimi sonrası, hayvan yetiştirme ve ıslahı, yemler ve hayvan besleme, biyometri ve genetik bilim dallarından birinde bilgi birikimini artırır | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farklı disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanı için stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve bölgesel, ulusal ya da uluslararası çözüm üreteilme becerisini kazanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilimindeki verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi geliştirebilme, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile bu bilgileri kullanabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni bilim alanının gerektirdiği bilgisayar yazılım ve donanım bilgisi ile bilişim teknolejilerini kullanabilme ve geliştirebilme becerisini kazanır | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi çalışmalarını ya da Zootekni bilim alanındaki güncel gelişmeleri alanındaki veya diğer bilim alanlarındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisini kazanır | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünlerin kalite süreçlerini değerlendirme becerisini kazanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal üretimin, değişen ekonomik ve toplumsal koşullara uygun şekilde dinamik kalmasını sağlayacak yeteneği kazanır | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası güncel sorunları takip edebilme, yaşam boyu öğrenme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme ve yenilikleri hayvansal üretime aktarabilme becerisini kazanır | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvansal ürünler ile insan sağlığı ve toplum refahı arasındaki ilişkiyi özümser |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tek örnek durumu: Khi-kare testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kolmogorov-Smirnov testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Run testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | bağlantılı çift örnek durumu. Mc Nemar testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İşaret testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Wilcoxon uyumlu çiftler testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Walsh testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Bağlantısız çift-örnek durumu: Khi-kare testi | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Medyan testi, | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Mann-Whitney testi, Wolfowitz testi, Moses aşırı tepkiler testi, | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bağlantılı K-örnek durumu: Cochran-Q testi, Friedman varyans analizi. | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bağlantısız k, örnek durumu: Kruskal-Wallis testi, | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Korelasyon katsayıları: Spearmanın Korelasyon Katsayısı, Kendallın Korelasyon Katsayısı | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genel Tekrar | Kaynak Kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Kitaplar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |