Genel Bilgi
Kod | BSB720 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. SELCEN GÖKTÜRK KORKMAZ ERYILMAZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Danışmanı ile öğrencinin Anatomi, spor fizyolojisisi, spor pisikolojisi, spor yönetimi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik hakkında bilgi alış-verişinde bulunulması, bilimsel tartışma kültürünün oluşturulmasıdır.
Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve spor, anatomi, spor fizyolojisi, spor psikolojisi, spor yönetimi, bilim felsefesi, araştırma metodolojisi, sunum teknikleri ve etik.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İnternet ve kütüphane veri tabanları
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Beden eğitimi ve spor hakkında sistematik bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Beden eğitimi ve spor araştırmalarında kullanılan temel araştırma metodları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Bilim felsefesini kavrar ve çalışmalarını bu çerçevede gerçekleştirir. |
ÖÇ04 | Çalışma ve araştırmalarını bilimsel çerçevede sunabilecek teknikleri bilir ve uygular. |
ÖÇ05 | Etik temelleri bilir ve her türlü çalışmasında bu değerlere bağlı kalır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda yetkinlik kazanır. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri alanına özgü temel konular ve bunların dayandığı kuram, kavram, ilke ve yöntemlerde ileri düzeyde uzmanlaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Antrenörlük, beden eğitimi öğretmenliği, spor yönetimi alanlarında, sağlık, turizm ve diğer sektörlerde sporun gelişmesine katkı sağlayacak mesleki bilgi ve beceriler kazanır. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde spor bilimleri alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız ve özgün bilimsel araştırma yaparak yeni sentezlere ulaşabilme yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisini paylaşabilir, öğrendiklerini aktarabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgi ve yetkinliklerini etik ilkeler çerçevesinde toplum yararına kullanabilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanın sorunlarını tanımlayabilir, analitik çözümler üretebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerine yenilik getirebilecek özgün çalışmalar yapabilir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimleri ile ilgili konularda teknolojik gelişmeleri takip edebilir, bu gelişmeleri alanında uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor bilimlerinin farklı alanlarında projelerde görev alabilir, sorunlara bütüncül yaklaşabilir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler. | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler. 2 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler. 3 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler. 4 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 6 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 7 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 8 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 9 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 10 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 11 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 12 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve sunulması. 13 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Spor bilimleri doktora programının ders konularının tartışılması, araştırmada bu bilgilerin kullanılması, okunan bilgilerin ve araştırma sonucu elde edilen bulguların değerlendirilmesi, bilimsel topluluğa ve halka sunulması, etik değerler. 14 | Spor bilimleri ders kitapları, makaleler ve diğer kaynaklarının incelenmesi. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,32 | ||
AKTS | 5 AKTS |