Genel Bilgi
Kod | BED534 |
Ad | Kondisyon Antrenmanı |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi CENAB TÜRKERİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
özel ihtiyaca ve spor branşlarına göre kondisyon antrenmanlarının incelenmesi
Dersin İçeriği
spor branşlarının ihitya duydukları motorik özelliklere göre genel yapısı. motorik özelliklerin gelişim yapısı ve birbirlerine olan etkieleri
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Essentials of Strength Training and Conditioning, G.Gregory Haff , N. Travis Triplett
Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | spor branşlarının kondisyon ihtiyaçlarını bilir |
ÖÇ02 | kondisyon antrenmanlarını sınıflandırır |
ÖÇ03 | kondisyon antrenman malzemelerini bilir |
ÖÇ04 | temel düzeyde kondisyon antrenman programı yapar |
ÖÇ05 | kuvvet için kondisyon antrenmanı çeşitlerini bilir |
ÖÇ06 | sürat için kondisyon antrenmanı çeşitlerini bilir |
ÖÇ07 | dyanıklılık için kondisyon antrenmanı çeşitlerini bilir |
ÖÇ08 | beceri koordinasyon için kondisyon antrenmanı çeşitlerini bilir |
ÖÇ09 | örnek uygulamalar hazırlar |
ÖÇ10 | kondisyon testlerini yapar |
ÖÇ11 | kondisyon testlerini yorumlar |
ÖÇ12 | temel düzeyde kondisyon programı hazırlar |
ÖÇ13 | ileri düzeyde kondisyon programı hazırlar |
ÖÇ14 | örnek program tartışma |
ÖÇ15 | örnek program tartışma |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında yöntem ve teknikleri uygular. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verileri analiz eder ve değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel mesleki bilgileri edinir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası düzeyde beden eğitimi ve spor alanıyla ilgili literatürü takip eder. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Beden eğitimi ve spor alanında özgün çalışma yapar. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alandaki eksiklere yönelik çözüm önerileri üretir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplumsal, bilimsel ve etik değerler çerçevesinde beden eğitimi ve spor alanı ile ilgili verileri toplar, analiz eder, yorumlar ve yayınlama becerisi edinir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinlerarası alanlarda çalışma becerisi kazanır. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgiyi, uygulamada kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme becerisi kazanır. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelere uyar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenim alanı ile ilgili temel bilgileri kazanır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | antrenman bilimi temel kavramları | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | yüklenme genel prensipleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | yüklenme ölçütleri ve yöntemleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | kuvvet kavramı ve çeşitleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | sürat kavramı ve çeşitleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | dayanıklılık kavramı ve çeşitleri | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | kuvvet ve sürat ilişkisi | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | kondisyon ihtiyaç analizi (ferdi ve takım) | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | kuvvet antrenmanı hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | sürat antrenmanı hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | dayanıklılık antrenmanı hazırlama | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | iç saha kondisyon antrenmanları inceleme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | dış saha kondisyon antrenmanları inceleme | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | örnek program hazırlama ve tartışma | Önerilen kaynaklardaki ilgili bölümler | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarı yıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yarı yıl sonu sınav | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |