Genel Bilgi
Kod | BFZ650 |
Ad | Manyetik Alanın Biyolojik Etkileri II |
Dönem | 2022-2023 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL ÖCAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Günlük hayatta maruz kalınan manyetik alanları. şiddetleri ve etkilerini öğretmek, tıpta görüntüleme ve tedavide kullanılan manyetik alanları öğretmek, manyetik alanın günümüzde canlı organizmalara olumlu ve olumsuz etkilerini öğretmek
Dersin İçeriği
Manyetik alanlar, günlük hayatta maruz kalınan manyetik alanların özellikleri, etkileri, tıpta görüntüleme kullanılan sistemlerde maruz kalınan manyetik alanlar(EKG, EMG, EEG, ultrases, doppler, elektrokoter, elektrocerrahi,BT, MR, PET,) FTR de kullanılan UV ve Kızılötesi ışınlar
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Ders notları (Tıp Fakültesi Öğrencileri için-İsmail Günay) ) Biyofizik (Ferit Pehlivan) Biyofizik (Gürbüz Çelebi)
Notlar
İnternet Araştıması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Manyetik alanları öğrenir |
ÖÇ02 | Manyetik alanların özellikleri ve kullanıldığı yerleri öğrenir |
ÖÇ03 | Günlük hayatta maruz kaldığımız manyetik alanları ve özelliklerini bilir |
ÖÇ04 | Tıpta kullanılan manyetik alan sistemlerini kavrar |
ÖÇ05 | Manyetik alanın canlı organizmaya etkilerini bilir |
ÖÇ06 | Tıpta teşhiş amaclı kullanılan manyetik alanları bilir |
ÖÇ07 | Tıpta tedavi amaçlı kullanılan manyetik alanları bilir |
ÖÇ08 | Manyetik alanların olumsuz etkilerini öğrenir ve uygular |
ÖÇ09 | Cep telefonları, bilgisayarlar, IR, evde kullanılan tıraş makinası, fön makinası yaydığı manyetik alan şiddetlerini öğrenir |
ÖÇ10 | Baz istasyonlarının etkilerini ve kullanılan cep telefonlarının SAR öğrenir ve uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bağımsız deneysel çalışma yapabilmek | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olmak Güvenilir bilgiye ulaşabilmek Araştırma projesi oluşturabilme ve yazabilme Etik değerlere bağlı olarak çalışma ve araştırma | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarabilmek Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarabilmek | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma sonucu rapor haline getirebilmek | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma bulgularını yorumlayabilmek | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olmak | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvarda deneysel düzenek kurabilmek ve çalışabilmek | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir deneysel araştırmayı planlayabilmek | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri öğrenmek | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bir proje önerisi hazırlayabilmek | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel elektrik ve elektronik | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
2 | Günlük hayatta kullanılan elektrikli cihazlar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
3 | Elektrikli cihazların özellikleri, frekans, voltaj vb. | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Manyetik alan nedir? özellikleri nelerdir? | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Manyetik alanın frekansı, şiddeti ve yönü | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Sağlıkta teşhisde kullanılan manyetik alanların kullanımı | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sağlıkta tedavide kullanılan manyetik alanlar | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Cep telefonları ve baz istasyonları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Cep telefonları ve SAR değerleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Uluslararası kabul edilen SAR değerleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | ÖDEV, türkiye de kullanılan cep telefonlarının SAR değerleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | ÖDEV; Türkiye de baz istasyonları ve kurulum standartları | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası |
14 | Deneysel araştırmalarda kullanılan manyetik alanların özellikleri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Deneysel araştırmalarda kullanılan manyetik alanların olumlu ve olumsuz etkileri | Öğrenci dersten önce ilgili bölümü okur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,00 | ||
AKTS | 5 AKTS |